Kronika mesta Prešov rok 2022

Kronika mesta Prešov 2022 68 Linky prešovskej mestskej hromadnej dopravy prechádzali od 5. septembra na školský režim. Na cesty sa vrátili školské spoje a na viacerých linkách vstúpili do platnosti upravené cestovné poriadky. Zmeny v premávke počas pracovných dní sa dotkli liniek číslo 1, 3, 4, 7, 8, 13, 14, 23, 28, 32, 32A, 36 a 39. Cestovné poriadky ostatných liniek MHD neboli pre režim školských pracovných dní upravované. Počas víkendových dní a sviatkov zostávali bez zmeny cestovné poriadky všetkých liniek MHD. Cestári Správy a údržby ciest Prešovského samosprávneho kraja mali novú techniku. Do vozového parku im pribudlo desať nových cestných mechanizmov a vozidiel, ktoré krajská samospráva zakúpila za viac ako milión €. Do užívania ich symbolicky odovzdala počas cestárskeho Dňa otvorených dverí 9. septembra. Cestári mali k dispozícii kompaktný univerzálny traktor, ako aj krajnicový finišer. Išlo o zariadenie na zasypávanie rýh, ktoré dokázalo pracovať so všetkými druhmi pôdy, štrku a asfaltovej zmesi. Súčasťou investície do novej techniky bola aj zalievková súprava a dva kusy kolesového rýpadla s otočnou nadstavbou, ktoré boli využiteľné napríklad aj pri povodniach. Technickou novinkou bol georadar s 3D mapovaním používaný pri lokalizovaní potrubí a káblov, teda podzemných vedení inžinierskych sietí. Išlo o zariadenie, ktoré nebolo až tak bežnou súčasťou vybavenia cestárov v rámci Slovenska. Okrem georadaru boli súčasťou vynoveného vozového parku aj dve nové nákladné vozidlá do 3,5 t disponujúce nákladným priestorom. Zakúpené boli aj dve osobné motorové vozidlá určené do náročných zimných podmienok regiónu Vysokých Tatier. 10. septembra, pri príležitosti Dňa otvorených dverí, pripravil Dopravný podnik Bratislava, a.s. súťaž jazdy zručnosti vodičov autobusov. Súťaže sa zúčastnilo 5 družstiev - domáca Bratislava, Brno, Žilina, Košice a Prešov. DPMP, a.s. reprezentovali vodiči Peter Kamenčík a Jozef Falat, ktorí patrili medzi ostrieľaných a skúsených profesionálov. Prešovskému družstvu velil vedúci dispečerského riadenia Ing. Vladimír Lejko. Súťaž pozostávala z praktickej jazdy, ktorá bola tvorená piatimi súťažnými disciplínami. Prvou disciplínou bol prejazd cez lávku, kde museli vodiči prejsť obomi nápravami po určenej lávke. Nasledoval prejazd autobusu cez koridor, ktorý bol tvorený kužeľmi. Treťou disciplínou bol slalom pomedzi kužele, štvrtou bolo pristavenie vozidla k stanovenej nástupnej hrane druhými dverami a poslednou disciplínou bolo cúvanie do boxu vytýčeného kužeľmi tak, že sa sledovala presnosť pristavenia vozidla od zadného kužeľa. V súťaži družstiev sa umiestnili Prešovčania na skvelom 1. mieste a v súťaži jednotlivcov si Peter Kamenčík odniesol 1. miesto a Jozef Falat 3. miesto. Cesta na Sekčovskej ulici v Prešove, v časti nad podchodom, mala prejsť kompletnou rekonštrukciou. Hlavná cesta na tejto ulici bola od 12. septembra čiastočne uzavretá a prejazdný bol len jeden jazdný pruh. Zároveň došlo k dočasnej výluke trolejbusovej dopravy na celej ulici a k úprave trasy linky mestskej hromadnej dopravy číslo 4. Dopravný podnik mesta Prešov pre cestujúcich zabezpečil novú kyvadlovú linku číslo 4A. Vykonaná sonda odhalila, že v podchode nebola už od čias jeho výstavby zaizolovaná vrchná betónová konštrukcia podchodu, v dôsledku čoho dochádzalo k zatekaniu. Rekonštrukcia bola rozdelená do dvoch etáp, aby bola prístupná dostatočná šírka komunikácie na zabezpečenie premávky cez daný úsek cesty. Doprava mala byť vedená striedavo približne v polovici profilu vozovky. 19. septembra po návšteve stavby rýchlostnej cesty R4 skonštatovali generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti Vladimír Jacko a štátny tajomník ministerstva dopravy Jaroslav Kmeť, že termíny výstavby sú dodržané. Zhotoviteľ si plnil svoje povinnosti načas. Po prejdení tunelom skonštatovali, že dielo by malo byť odovzdané v plánovanom termíne do 31. júla 2023. Na otázku, či sa zvýšia náklady na stavbu v súvislosti so zdražením stavebných materiálov, Vladimír Jacko odpovedal, že nároky zhotoviteľa na zvýšenie finančných prostriedkov boli v riešení. Národná diaľničná spoločnosť, a. s., v septembri opäť posunula lehotu na predkladanie ponúk vo verejnej súťaži na výstavbu druhej etapy severného obchvatu Prešova na rýchlostnej ceste R4. Najnovší termín 25. október bol už piaty v poradí, pôvodný z 25. mája diaľničiari štyrikrát zmenili. Vyplývalo to z informácií vo Vestníku verejného obstarávania. Dôvodom predĺženia lehoty na ponuky v tendri bol začiatok odvolacieho konania proti rozhodnutiu Úradu pre verejné obstarávanie. Ten

RkJQdWJsaXNoZXIy NTQ1MzM3