Kronika mesta Prešov rok 2022

Kronika mesta Prešov 2022 66 roku 2006 a v Prešove ho do prevádzky zaradili až v roku 2013. Pôvodne slúžil v SAD Zvolen pre potreby miestnej MHD a do Prešova bol odkúpený pre zabezpečenie náhradnej autobusovej dopravy na Sekčove, kde v tom čase rekonštruovali cestu na ulici Armádneho generála Svobodu. V Prešove pribudlo v júli k 400 kolobežkám ďalších 150 nových elektrokolobežiek. Modely novej značky boli vybavené smerovkami, nabíjačkami na mobil a mali väčšiu kapacitu batérie. Nové elektrokolobežky boli k dispozícii nepretržite, a to v blízkosti centrálnych dopravných uzlov, ako aj v iných rušných častiach mesta. Prevádzka bola plánovaná celoročne. Využívanie umožňovala aplikácia. Aktivačný poplatok bol vo výške 1 € a sadzba 13 centov za minútu. Úrad pre verejné obstarávanie uložil v júli Národnej diaľničnej spoločnosti pokutu 30-tisíc € za správny delikt v rámci zákazky na rýchlostnú cestu R4 Prešov – severný obchvat (km 0-4,3). Predseda ÚVO Miroslav Hlivák svojím rozhodnutím potvrdil rozhodnutie úradu a bolo právoplatné. Rozhodnutiu o uložení pokuty predchádzali konania, v ktorých úrad zistil, že NDS v rámci vyhodnocovania splnenia podmienky účasti týkajúcej sa technickej/odbornej spôsobilosti v predmetnom verejnom obstarávaní porušila pravidlá vyhodnocovania podmienok účasti, ako aj princíp transparentnosti tým, že sa riadne, preukázateľne a nespochybniteľne nevysporiadala so skutočnosťou, či úspešný uchádzač ’Združenie Váhostav-SK – TuCon – R4 severný obchvat Prešova’ spĺňal predmetné podmienky účasti v zmysle požiadaviek uvedených v súťažných podkladoch. NDS podľa slov Hliváka v rámci vyhodnocovania splnenia podmienok účasti neidentifikovala v ponuke úspešného uchádzača rozpor s ním stanovenou podmienkou účasti na odbornú prax stavbyvedúceho na tunely a stavbyvedúceho pre technológiu tunelov. ÚVO poukázal na to, že slovenský právny poriadok rozlišuje medzi pojmom či pozíciou “stavbyvedúci” a “asistent stavbyvedúceho”, pričom požiadavka NDS znela na skúsenosť na projekte na pozícii stavbyvedúceho. Podľa ÚVO nemožno stotožňovať pojmy “účasť na projekte v pozícii stavbyvedúci” a “prax vo výkone činnosti stavbyvedúceho alebo stavebného dozoru”. ÚVO konštatoval, že NDS vyhodnocovala predložené doklady za stavbyvedúcich nesprávne, pričom toto konanie NDS mohlo mať vplyv na výsledok verejného obstarávania, keďže išlo o uchádzača, ktorý bol vyhodnotený ako úspešný, pričom z dokladov predložených uchádzačom, respektíve predloženej dokumentácie bez uplatnenia inštitútu vysvetlenia/doplnenia predložených dokladov nevyplývalo splnenie predmetnej podmienky účasti. Prešovský samosprávny kraj spustil na svojom území 6. júla modernizáciu ďalších približne 4,4 km ciest, ale aj rekonštrukcie dvoch mostov, 17 priepustov a stabilizáciu jedného zosuvu. Naplánované stavebné práce sa mali dotknúť troch okresov – Prešov, Vranov nad Topľou a Snina. Kraj mal zrekonštruovať most na Solivarskej ulici v Prešove. Vďaka európskym zdrojom sa dalo konečne pustiť do rekonštrukcie tohto 50-ročného mosta, ktorý bol zaradený do 6. stupňa stavebno-technického stavu, čo je veľmi zlý. A to aj vzhľadom na jeho vysokú vyťaženosť najmä kamiónovou dopravou. Keďže išlo o dôležitú tepnu, ktorá spájala sídliská Sekčov a Šváby, jeho oprava a rozšírenie na štyri jazdné pruhy boli už naozaj nevyhnutné. Rekonštrukcia vyše 55 m dlhého mostného objektu, postaveného v roku 1972, sa mala realizovať 270 kalendárnych dní, teda do mája 2023. Práce mali pritom zahŕňať aj rekonštrukciu 160 m dlhého úseku cesty III/3440. Dielo bolo financované z európskych zdrojov z Integrovaného regionálneho operačného programu 2014 – 2020. Predpokladaný náklad stavby predstavoval 3,13 milióna € a krajská samospráva sa na jej realizácii podieľa 5 % spolufinancovaním. Výstavba prvej etapy severného obchvatu Prešova na rýchlostnej ceste R4 pokračovala podľa plánu. Národná diaľničná spoločnosť, a. s., 21. júla informovala, že ak budú práce na 4,3 km úseku v plnom profile napredovať ako doteraz, motoristi by mali po ňom začať jazdiť už o rok a že popri progrese pri výstavbe tunela Bikoš (1 150 m) pokročili aj na ostatných častiach stavby. Po nedávnom presmerovaní premávky na novú trasu doprava viedla cez cestu prvej triedy. Podľa diaľničiarov to bol významný míľnik na tejto stavbe, pretože od presmerovania dopravy záviseli viaceré nadväzujúce činnosti a stavebné objekty. Diaľničiari zrealizovali prekládku cesty I/68, pričom tento úsek bol dlhý takmer 1,7 km a cesta bola navrhnutá ako štvorpruhová. Zatiaľ fungovala v polovičnom profile. Na konci júla došlo k podpisu kúpnej zmluvy na dodanie piatich nových elektrických midibusov vrátane nabíjačiek a príslušenstva pre prešovskú mestskú hromadnú dopravu. Verejné obstarávanie

RkJQdWJsaXNoZXIy NTQ1MzM3