Kronika mesta Prešov rok 2020

Kronika mesta Prešov 2020 65 jednorázovo o viac ako 25 000 €. Prenájom týchto autobusov mesto stálo 5600 € mesačne. Ročne to predstavovalo 67 100 €. Kupované vozidlá boli vo veku 10 až 11 rokov s približne 430 000 až 745 000 najazdenými kilometrami. Vzhľadom na reálny stav a priemerný vek autobusov v DPMP očakávali, že tieto autobusy budú využívať v mestskej hromadnej doprave minimálne ďalšie tri až štyri roky. Kompletná rekonštrukcia cestných komunikácií a chodníkov v okolí obchodného centra Forum bola ukončená. Uzávierka ulíc trvala od 10. februára do 31. augusta. Štefánikova a Hviezdoslavova ulica pri obchodnom centre boli od 1. septembra opäť plne prejazdné. Novinkou bola jednosmerka na ulici Janka Borodáča v smere od Pavlovičovho námestia na Štefánikovu ulicu. Zároveň bola sprevádzkovaná zmodernizovaná cestná dopravná signalizácia na križovatke ulíc Štefánikova – Grešova – Masarykova – Hlavná. Tiež novovybudovaná cestná dopravná signalizácia pre chodcov na Hviezdoslavovej ulici a cestná dopravná signalizácia pre chodcov na Okružnej ulici. Signálny plán cestnej dopravnej signalizácie na križovatke ulíc Okružná a Požiarnická sa vrátil do svojho pôvodného režimu. Od začiatku septembra začali premávať po uliciach Štefánikova a Hviezdoslavova aj linky MHD a do svojich pôvodných trás sa vrátia linky č. 29, 32 a 32A. Frekventovaný priechod pre chodcov na Levočskej ulici v blízkosti polikliniky a priľahlej Záhradnej ulice už mal od začiatku septembra samostatné LED osvetlenie. Chodci, ktorí tadiaľ prechádzali vo večerných alebo v nočných hodinách, tak boli oveľa lepšie viditeľní. Išlo o súčasť dlhodobého aktívneho prístupu mesta Prešov k vytváraniu väčšej bezpečnosti pre chodcov, ako aj k zlepšovaniu parametrov verejného osvetlenia. Prisvetlené priechody pre chodcov mesto budovalo v spolupráci s prevádzkovateľom verejného osvetlenia O. S. V. O. comp, a.s. Spolu s priechodom pre chodcov na Levočskej ulici sa na území mesta Prešov nachádzalo presne 100 priechodov, ktoré boli osvetlené pomocou moderných LED svietidiel. Tento počet radil mesto Prešov k slovenským lídrom v aktívnom prístupe k bezpečnosti chodcov na priechodoch. Cena za osvetlenie priechodu pre chodcov na štvorprúdovej ceste na Levočskej ulici bola takmer 7 600 € s DPH vrátane zemných a elektroinštalačných prác. Zamestnanci SAD Prešov vyhlásili štrajkovú pohotovosť 8. septembra , najprv však chceli informovať zamestnávateľa a až následne verejnosť. Od zamestnávateľa požadovali zvýšenie tarifnej mzdy. U vodičov z 3,60 € na štyri € na hodinu, ďalej to bolo zvýšenie priemernej mzdy v jednotlivých kategóriách o 7,5 %. Pôvodná požiadavka bola o 11,5 %, plus ďalšie sociálne výhody, ako je napríklad zvýšenie sumy stravného lístka. Ako povedal generálny riaditeľ SAD Prešov Jozef Kičura, vo firme poklesli výkony z dôvodu koronakrízy a to celkovo o 750 000 km. Firma sa preto nevedela jednoznačne zaručiť za požiadavky, ktoré by podpísal, pretože nevedeli, čo spôsobí druhá vlna pandémie nového koronavírusu. Podľa jeho slov napriek tomu, že v ich spoločnosti došlo k poklesu výkonov, priemerné mzdy vodičov stúpli. Ako zdôraznil, dĺžku vyjednávania ovplyvnila i koronakríza, keďže rokovania boli na dva až tri mesiace prerušené. OZ KOVO podporovalo spravodlivé požiadavky zamestnancov SAD Prešov. Nešlo iba o vodičov, ale o všetkých zamestnancov. Mohli mať od 1. januára alebo februára zvýšenú mzdu a nemali. Mesto Prešov v septembri podpísalo zmluvu s firmou OCP, s. r. o., na realizáciu informačného systému automatizovanej regulácie parkovania. Nový systém regulovaného parkovania mali spustiť v centre mesta a na okolitých uliciach už od 1. januára 2021. Konkrétne išlo o zónu 1 a zónu 2, ktoré boli ohraničené ulicami Levočská, Reimscheidská, Okružná, Štefánikova, Jána Hollého a Šafárikova. Zavedením novej parkovacej politiky chcelo mesto zabezpečiť, aby obsadenosť parkovacích plôch v jadre mesta nepresiahla 80%. Najžiadanejšie parkoviská sa tak mali priebežne napĺňať a vyprázdňovať, aby sa na nich počas dňa vystriedalo väčšie množstvo áut. Keďže v centre mesta nebol priestor na budovanie nových parkovísk, zabezpečiť sa to mohlo len stanovením primeranej ceny parkovného. Firma OCP, s. r. o. mala dodať mestu centrálny systém evidencie vozidiel. Súčasťou softvéru bola aj aplikácia pre smartfóny, cez ktorú si vodiči mohli zakúpiť jednorazové parkovanie. Softvér mal zároveň poslúžiť pre príslušníkov mestskej polície, ktorí mali kontrolovať zaparkované autá a zisťovať, či vodiči zaplatili poplatok za parkovanie. Centrálny systém mal byť súčasťou nových parkovacích automatov, v ktorých si vodiči kúpia parkovacie lístky, pričom okrem vhadzovania

RkJQdWJsaXNoZXIy NTQ1MzM3