Kronika mesta Prešov rok 2020

Kronika mesta Prešov 2020 64 vlády pokračovať v jej budovaní. Zdôraznil, že došlo k dohode v tom, že sa budú snažiť spolu s Národnou diaľničnou spoločnosťou maximálne zrýchliť tento proces, aby sa čím skôr začalo stavať. Najväčší problém bol dokončenie cesty R4. Financovanie dopravných investícií podľa ministra Doležala obmedzené nebolo. Minister zdôraznil, že R4 nemožno vnímať iba v optike súčasnej intenzity dopravy, ale brať do úvahy aj budúcnosť, kedy bude vyššia. Minister zdôraznil, že problém musíme brať v širšom kontexte, nielen v rámci našej R4, ale ako súčasť významného medzinárodného koridoru. Počas rokovaní na PSK sa dotkli aj ďalších tém, napríklad cyklodopravy, cestnej siete v PSK či strát miestnych dopravcov, ktorí v koronakríze prišli o 83 % tržieb, čo predstavovalo približne päť miliónov €. Minister informoval aj o tom, že v lete by malo dôjsť na Slovensku k celoplošnej rekonštrukcii ciest I. triedy s celkovými nákladmi 200 miliónov €. V júni informovala Národná diaľničná spoločnosť, že sekundárne ostenie tunela Prešov, ktoré predstavovalo jeho finálnu železobetónovú úpravu, bolo ukončené. Dvojkilometrový tunel bol súčasťou diaľničného obchvatu Prešova. Aktuálne sa v tuneli realizovali práce na položení obrubníkov a štrbinových žľabov. Na výstavbe tunela pracovalo 135 ľudí, celkovo na stavbe diaľničného úseku D1 Prešov, západ - Prešov, juh pracovalo denne vyše 600 ľudí. Primárne ostenie bolo podľa diaľničiarov realizované ihneď po razení. Na výstuž sa nastriekal betón a takýmto spôsobom sa dočasne, na niekoľko týždňov, zabezpečila stabilita výrubu. Ako definitívna úprava sa malo urobiť sekundárne ostenie. Spoločne s hydroizolačnou vložkou sa mala zaistiť ochrana pred pôsobením vody po celú životnosť tunela. Tunel Prešov bol dlhý 2244 m, dvojrúrový s jednosmernou premávkou v každej rúre. Jeho súčasťou mali byť núdzové zálivy a osem priečnych prepojení. Navrhovaná rýchlosť v tuneli bola 100 kilometrov za hodinu. Okrem prác na tuneli Prešov napredovali aj práce na mostoch. Budovali sa podperné skruže mostoviek, betónovali sa nosné konštrukcie mostov a piliere. Zmluvné ukončenie výstavby D1 Prešov, západ - Prešov, juh bolo naplánované na leto 2021. Vodiči na prešovskom sídlisku Sekčov jazdili od júna po vynovenej križovatke Armádneho generála Svobodu. Na prelome mesiacov tam vymenili rozpadnutý asfalt a poškodené vpusty dažďovej kanalizácie. Opravené boli už aj zálivy na neďalekej zastávke Martina Benku, ktoré slúžili pre vozidlá MHD. Starý asfalt bol dlhodobo poškodený sieťovými rozpadmi a v blízkosti svetelnej signalizácie sa na vozovke vytvárali koľaje od ťažkých nákladných vozidiel. V rámci rekonštrukcie bola zrealizovaná oprava poškodenej vozovky v pravých jazdných pruhoch v oboch smeroch cesty. Oprava spočívala vo výmene podkladových vrstiev, ich stabilizácii a položení nového asfaltového krytu. Okrem toho boli opravené aj vjazdy a výjazdy zo zástavkových zálivov na susednej zastávke MHD. Na ceste pribudlo taktiež nové vodorovné dopravné značenie. Súčasťou opravy križovatky bola tiež oprava a sfunkčnenie dažďovej kanalizácie. Práce realizovala spoločnosť MP Kanal. Odhadovaná cena celej obnovy bola 70 467,85 €. 20. júla spustili v Prešove skúšobnú prevádzku zdieľaných elektrických kolobežiek. Rozmiestnené boli na 45 miestach – v centre mesta, v blízkosti autobusovej a vlakovej stanice, Prešovskej univerzity, pri obchodných centrách či zastávkach MHD. Cieľom bolo podľa radnice zvýšiť mobilitu, znížiť produkciu škodlivých emisií a podporiť Prešovčanov vo využívaní alternatívnych možností prepravy. Mesto Prešov podpísalo memorandum so spoločnosťou Bolt, ktorá mala zabezpečovať servis elektrokolobežiek. Radnica informovala, že počas testovania bude možné zistiť prípadné nedostatky služby a nastaviť systém pre dlhodobú prevádzku. Zapožičanie prebiehalo cez aplikáciu spoločnosti v smartfóne a naskenovaním QR kódu. Spoplatnené bolo odomknutie elektrokolobežky a každá minúta strávená na nej. Po ukončení jazdy ju užívateľ mal nechať v oblastiach vyznačených na mape v aplikácii. Pokiaľ by ju nechal inde, hrozila mu pokuta 30 €. Elektrické kolobežky mali zabudované zariadenie GPS, ktoré aplikácii poskytovalo údaje o mieste, kde bola kolobežka umiestnená a pripravená k vypožičaniu. Maximálna rýchlosť tohto dopravného prostriedku bola 25 km za hodinu, na jeden nabíjací cyklus dokázala prekonať vzdialenosť až 40 km. Dopravný podnik mesta Prešov mal nakúpiť sedem ojazdených autobusov z Bratislavy za celkovú sumu 42 000 €. Investíciu z vlastných finančných zdrojov tejto spoločnosti schválili 29. júla prešovskí mestskí poslanci. Dôvodom nákupu bolo zabezpečenie požadovaného množstva autobusov, čím sa mal zmierniť ich nedostatok. Nákup mal zároveň ušetriť finančné prostriedky na ročnom nájomnom

RkJQdWJsaXNoZXIy NTQ1MzM3