Kronika mesta Prešov rok 2020
Kronika mesta Prešov 2020 62 robotníkov nemali kde ubytovať. Pri niektorých stavebných objektoch mali problém aj so zabezpečením dostatku stavebných materiálov, a to aj zo zahraničia. Na Škultétyho ulici v Prešove platil od 9. apríla zákaz vjazdu pre nákladné vozidlá. Dôvodom bol nepriaznivý technický stav frekventovaného mosta nad železničnou traťou, ktorého oprava si vyžadovala približne dvojmiliónovú investíciu. Lehota výstavby bola určená približne na 15 mesiacov a vyžadovala si výluku na železničnej trati. Projekt bol v štádiu spracovania projektovej dokumentácie. Obmedzenie sa týkalo nákladných vozidiel nad 3,5 tony, ktoré mali zakázaný prejazd cez miestnu komunikáciu v úseku od križovatky s ulicami Masarykova a Kuzmányho po križovatku s Budovateľskou ulicou. Most na Škultétyho ulici bol jedným z tých, ktorý patril v rámci dopravy v Prešove medzi objekty s najvyššou vyťaženosťou. Radnica ho zaradila do zoznamu 12 objektov, ktorých nevyhovujúci stav si z jej pohľadu vyžadoval prioritné riešenie. Dopravné podniky Bratislavy, Košíc, Prešova a Žiliny poslali vláde SR list, v ktorom upozornili na kritickú situáciu dopravných podnikov vlastnených samosprávami. Na rozdiel od súkromných prevádzkovateľov MHD nemali nárok na štátnu pomoc v čase krízy. Vládny kabinet žiadali o finančnú kompenzáciu s podmienkami ako pre komerčné subjekty, alebo o finančnú pomoc prostredníctvom mimoriadnej dotácie pre ich zriaďovateľov s účelovo viazanými prostriedkami na udržanie zamestnanosti a prevádzky MHD. Podniky upozornili, že zo schémy podpory udržania zamestnanosti boli vylúčené subjekty verejnej správy, medzi ktoré patrili aj prevádzkovatelia MHD v najväčších krajských mestách SR. Rokovania so zástupcami Ministerstva hospodárstva SR a Ministerstva sociálnych vecí, práce a rodiny SR, ktoré boli v nadväznosti na list, podľa podnikov nepriniesli konkrétny výsledok. Ministerstvá ani rezort financií podľa dopravných podnikov nepredstavili návrh, ktorý by znamenal akúkoľvek zmenu v problematike. Mesačný pokles tržieb Dopravného podniku Bratislava od vyhlásenia mimoriadneho stavu bol v rozsahu až štyri milióny € mesačne (91 %). Dopravný podnik mesta Košice vykazoval pokles tržieb o jeden milión € mesačne (takmer 90 %), Dopravný podnik mesta Prešov vykazoval pokles tržieb o 280 000 € - 85 %. Mestské dopravné podniky, ktoré stáli za výzvou, ročne prepravili 377 miliónov cestujúcich. Ministerstvo financií v 24. apríla uviedlo, že vie o finančných ťažkostiach komunálnych podnikov. O forme prípadnej pomoci však nebolo rozhodnuté. Na križovatke Levočská - Volgogradská - Marka Čulena sa na začiatku mája pracovalo na modernizácii a výmene technológie cestnej svetelnej signalizácie. V tejto súvislosti nefungovali od 2. mája do 8. mája na tejto frekventovanej križovatke semafory. V pracovných dňoch od 4. mája do 7. mája bola doprava riadená príslušníkmi polície. V rámci modernizácie sa demontovali a nanovo montovali stožiare, výložníky a návestidlá cestnej dopravnej signalizácie. Slovenská správa ciest začala 4. mája s rekonštrukciou cesty I/18 Prešov – Lipníky. Stavbu za 11,26- milióna € s DPH realizovalo združenie MTS-SWIE PO-Lipníky, v ktorej bola vedúcim členom spoločnosť Metrostav, a.s. Praha a tiež spoločnosť Swietelsky-Slovakia s. r. o. Bratislava. V úseku platili dopravné obmedzenia. V súvislosti s rekonštrukciou uvedenej cesty zrušili odbočovací pruh na Vranovskej ulici v križovatke s ulicou Na Tablách v smere z Prešova na Kapušany. Vodiči mohli využiť nasledujúcu odbočku cez Fintickú a Družstevnú ulicu. Týmto spôsobom bola zabezpečená obslužnosť komunikácie Na Tablách. Odbočenie na ulicu Na Tablách v smere z Kapušian bolo bez dopravných obmedzení. Dopravné obmedzenia v tomto úseku mali trvať od mája približne do konca roka 2020. Dopravný podnik mesta Prešov v tejto súvislosti zároveň upozorňoval cestujúcich, že na linkách 1, 13, 21 a 28 môže v dôsledku sťaženej prejazdnosti rekonštruovaným úsekom cesty dochádzať k meškaniu spojov. Vodiči, ktorí prichádzali ráno do Prešova od Kapušian, hlásili približne hodinové zdržanie a kolóna sa podľa komentárov mala tiahnuť až do obce Lipníky, ktorá bola vzdialená od krajského mesta približne 10 kilometrov. Hoci v ľavom pruhu sa 4. mája už začalo s frézovaním, štart bol poznačený protestom nešťastných majiteľov prevádzok popri hlavnej ceste. Viacero tamojších prevádzok malo zabezpečené zásobovanie len priamo od hlavnej cesty. Takto boli prakticky odrezaní od prístupu. Protestovali, lebo s nimi nikto dopredu nehovoril o tom, čo ich čaká a nemali možnosť sa na novú situáciu pripraviť. Slovenská správa ciest informovala, že
RkJQdWJsaXNoZXIy NTQ1MzM3