Kronika mesta Prešov rok 2020
Kronika mesta Prešov 2020 57 parkovacie miesta pre rezidentov na uliciach Rumanova, Puškinova, Burianova – spolu 140 miest a ďalších 6 miest na Vajanského ulici. Pre nerezidentov bolo parkovanie vyhradené na Metodovej a Sládkovičovej ulici. Zavedenie systému malo podľa radnice predovšetkým zvýhodniť obyvateľov mesta na úkor služobných vozidiel a motoristov, ktorí do mesta prichádzajú za prácou či na návštevu a v snahe vyhnúť sa plateniu zaberajú parkovacie miesta domácich. Cieľom regulácie parkovania vozidiel nebol výber parkovného, ale vytvorenie podmienok pre zabezpečenie zaparkovania minimálne jedného vozidla na byt pri bytových domoch v jednotlivých lokalitách mesta. V meste Prešov malo vzniknúť 17 zón, ktoré boli navrhnuté tak, aby zodpovedali geografickému rozdeleniu územia, osídleniu, umiestneniu parkovacích miest a dopravnému napojeniu. V regulovaných zónach parkovania malo platiť šesť tarifných pásiem. Tarifné pásma A - červené, B oranžové, C - zelené (platené parkovanie v centre mesta), D - hnedé (platené parkovanie pri cintoríne a nemocnici) boli ponechané z predchádzajúceho systému parkovania a zavádzalo sa nové pásmo R – modré, ktoré bolo vyhradené pre parkovanie rezidentov zóny a pásmo N- žlté, ktoré bolo určené pre parkovanie nerezidentov. Mesto malo postupne osádzať aj nové parkovacie automaty. Najvýraznejšie sa zmeny dotkli parkovania najbližšie k centru mesta, teda v tarifnom pásme A, kde sa cena mala zvyšovať za dlhodobé státie. Mesto Prešov pokračovalo v novembri v obnove jediného cyklistického velodrómu na Slovensku. Po obnove interiéru vstupnej budovy prišlo na rad aj jej zateplenie a nová fasáda. Zhotoviteľom za takmer 168 tisíc € s DPH bola spoločnosť StavStar, s. r. o., GrančPetrovce. Stavbu financovala radnica z vlastných zdrojov a z dotácie vo výške 50 tisíc € od Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky. Vstupnú budovu na cyklistický velodróm poznačili poveternostné vplyvy. Mesto Prešov sa preto po rekonštrukcii jej interiéru a výmene okien rozhodlo pokračovať v modernizácii a kompletne obnoviť aj vonkajší vzhľad budovy. V rámci ďalšej fázy revitalizácie cyklistického velodrómu na Športovej ulici chceli zatepliť celý objekt vrátane strešných konštrukcií. Súčasťou prác mala byť aj sanácia havarijného stavu prechodovej chodby vedúcej do hľadiska velodrómu, kam zatekalo, a úprava strešných vpustov. Stavebné práce zahŕňali aj osadenie nových plastových dverí a presklenej steny do priestorov kotolne. Vnútroblok na Ulici 17. novembra v Prešove získal v novembri nový a krajší vzhľad. Po revitalizácii tam vznikla oddychová zóna. Podľa primátorky mesta Andrey Turčanovej spomenutý vnútroblok patril k najstarším v Prešove. Bytová výstavba tam bola datovaná do roku 1960 a nachádzala sa blízko historického centra. Vznikli tam možnosti na trávenie voľného času pre všetky vekové kategórie. Deti sa mohli hrať na nových hojdačkách, mladí mohli využiť outdoorové fitnes prvky a seniori si v príjemnom prostredí mohli dopriať oddych a posedenie. Pribudlo tam nové oplotené detské ihrisko s hojdačkou, trampolínou a lanovým kolotočom, outdoorové fitnes ihrisko a lavičky. Celý priestor vnútrobloku prepájali nové dláždené chodníky a pribudli aj stojiská na smetné nádoby. Vodiči tam mohli zaparkovať na 57 parkovacích miestach. Asfaltovú cestu, všetky parkovacie miesta a stojiská pre kontajnery realizovala spoločnosť Eurovia SK. Celkové náklady prvej časti revitalizácie vnútrobloku predstavovali 81 119,50 € vrátane DPH. Mesto Prešov túto časť financovalo z vlastných zdrojov. Druhú časť tvoril park s detským ihriskom, fitnes ihriskom a zeleňou, ktorý realizovala spoločnosť Ekoprim. Táto stavebná časť bola podporená z Európskeho fondu regionálneho rozvoja v rámci Integrovaného regionálneho operačného programu. Celkové stavebné náklady na realizáciu druhej časti vnútrobloku boli v objeme 90 185,94 € vrátane DPH. Mesto Prešov v novembri ukončilo rozsiahlu rekonštrukciu zimného štadióna. Jej súčasťou bola aj oprava netradičnej konštrukcie strechy hokejového stánku. Tá predĺžila rekonštrukciu z pôvodne plánovaných desiatich mesiacov na viac ako dva roky. Celkové sa náklady na modernizáciu štadióna, ktorú realizovala spoločnosť Swietelsky-Slovakia, spol. s r. o., Bratislava, vyšplhali na viac ako 4,87 milióna € s DPH. Zlá statika strechy štadióna postaveného v roku 1967 si vynútila kompletnú odstávku hokejového stánku v máji 2018. Nosnou časťou rekonštrukcie bola práve oprava strechy s plochou 4 300 m², ktorá sa vyznačovala veľmi komplikovanou konštrukciou. Tá patrila medzi najvýznamnejšie objekty sveta s
RkJQdWJsaXNoZXIy NTQ1MzM3