Kronika mesta Prešov rok 2016

Kronika mesta Prešov 2016 64 Rezortnému ministerstvu poskytli všetky podklady a pripravovali objednávku pre výrobcu. Ten totiž mal vysúťažené trolejbusy vyrobiť, čo malo trvať asi 7 - 8 mesiacov. Reálne by teda mohli jazdiť v Prešove pravdepodobne v apríli 2017. Vo vozovom parku mal dopravný podnik 40 trolejbusov, ale na linky vypravoval len 37, najmenej tri už museli zošrotovať. Priemerný vek trolejbusov bol totiž 10,5 roka. V auguste odovzdali cestárom stavenisko na uliciach, ktorých sa týkala obnova, konkrétne Budovateľskej ulice, v časti od Škultétyho po podjazd na Jilemnického ulici. V pláne bolo odstrániť staré panely a urobiť nielen pokládku nového povrchu, ale aj obrubníky, aby bol zabezpečený komfort pre chodcov. Práce mali trvať asi mesiac. Ďalej pokračovala aj rekonštrukcia chodníkov na uliciach Štúrova a Radlinského. Zároveň sa začali búracie práce na Sekčovskej ulici, v časti od zastávky na Vansovej a pokračovať mali v smere do Šalgovíka. Išlo o historicky najrozsiahlejšiu opravu prešovských komunikácií. Celkovo išlo o 80 úsekov vo všetkých mestských častiach za 2,8 milióna eur. Dobudovanie križovatky pri Prešove na úseku diaľnice D1 Svinia - Prešov, západ malo stáť takmer 2 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty, resp. 2,4 mil. eur vrátane dane. Národná diaľničná spoločnosť, a.s. uzavrela zmluvu o dielo so spoločnosťou Skanska SK, a.s. so sídlom v Bratislave. Tá získala zákazku na základe výsledku verejného obstarávania formou výzvy na predkladanie ponúk, vyhlásenej v septembri 2015. Predpokladaná cena prác bola 1,89 mil. eur bez dane. Ako vyplývalo z prílohy zmluvy zverejnenej v Centrálnom registri zmlúv, harmonogram počítal so začiatkom prác 20. septembra 2016 a s ukončením 5. októbra 2017. Stavba na dobudovanie križovatky bola rozdelená na štyri etapy, pričom prvá bola plánovaná do 28. septembra, druhá do 7. marca, tretia do 28. augusta a záverečná do 4. októbra. Zhotoviteľ mal podľa zverejneného zoznamu uzavreté zmluvy o budúcej zmluve s deviatimi priamymi podzhotoviteľmi - Dopravoprojekt, a.s., Bratislava, Spojstav, spol. s r. o., Spišská Nová Ves, CEZO, spol. s r. o., Humenné, Tris, spol. s r. o., Hofex, spol. s r. o. (obe Košice), Skanska, a.s., Praha, Bitunova, spol. s r. o., Zvolen, Hakom, s.r.o., Martin a Geovrt, s.r.o., Košice. Zhotoviteľom stavby, vrátane neúplnej križovatky Prešov, západ, šiestich mostov a obojstranného odpočívadla Malý Šariš, bola spoločnosť Inžinierske stavby, a.s. , Košice. Prešovská samospráva pripravila v spolupráci s Prešovskou bicyklovou skupinou Kostitras na sedem dní množstvo akcií na podporu cyklodopravy. Držitelia vodičského preukazu mohli počas celého týždňa využívať mestskú hromadnú dopravu bezplatne. V krátkom čase malo pribudnúť v Pre šove aj viacero nových cyklistických úsekov a niektoré už existujúce trasy mali prejsť rekonštrukciou. Mesto rátalo s dobudovaním siete cyklotrás aj v rámci projektu EuroVelo 11 pokračovaním cyklistickej cestičky od Športovej haly až po Wilec Horku. V polovici septembra sa finišovalo s prepracovaním projektovej dokumentácie pre územné rozhodnutie cyklistickej cesty od sídliska Šváby v Prešove po obec Kokošovce v rámci projektu Sigordská cykloželeznička. Išlo o výstavbu cyklistického chodníka na trase bývale j pionierskej železničky. Na Bajkalskej ulici malo dôjsť k rozšíreniu súčasného združeného chodníka pre peších a cyklistov na dva samostatné pruhy v dĺžke približne 400 metrov. Cyklochodník, ktorý sa končil pri Základnej škole na Kúpeľnej ulici, mesto chcelo predĺžiť až k rieke Torysa v koridore bývalého mlynského náhonu. Na Masarykovej ulici chceli predĺžiť cyklochodník až po križovatku s Kuzmányho ulicou (po Čierny most). Malo dôjsť tiež k prepojeniu Levočskej ulice a mestskej časti Vydumanec samostatnou cyklistickou cestičkou popri ceste I. triedy k časti Cemjata. 13. októbra prišiel prvý raz do Prešova minister dopravy Árpád Érsek, aby sa zoznámil s reálnou dopravnou situáciou v Prešove a upokojil nespokojných Prešovčanov. Zdôraznil, že projekt juhozápadného obchvatu, teda úseku diaľnice D1 je stále reálny, len termín začiatku výstavby sa posunie do jari 2017. Posledné týždne totiž vo verejnosti rezonovali diskusie o tom, že stavba juhozápadného obchvatu je ohrozená. Minister plánoval dať projekt posúdiť cez analýzu hodnota za peniaze, čo naznačovalo, že sa rozhodnutie bude predlžovať. Na pôde prešovskej župy sa spolu so štátnym tajomníkom Viktorom Stromčekom stretol s predsedom PSK Petrom Chudíkom a pr imátorkou Andreou Turčanovou. Á rpád Érsek na značil, že od posudzovania hodnoty za peniaze cez ministerstvo financií upustil, ale cenu projektu dá ešte pre veriť odborníkom z Vysokej školy dopravnej v Žiline, aby prepočítali každý kilometer diaľnice. Ako poznamenal, tento krok chce urobiť najmä

RkJQdWJsaXNoZXIy NTQ1MzM3