Kronika mesta Prešov rok 2015
Kronika mesta Prešov 2015 73 Na mestskom zastupiteľstve 16. decembra poslanci schválili doplnok Všeobecne záväzného nariadenia o dočasnom parkovaní vozidiel na vymedzenom území mesta. Týmto krokom sa zaviedla novinka a to modré pásmo, ktoré bolo vymedzené na Hollého a Krátkej ulici, kde mala byť sadzba parkovného 20 centov na hodinu. Do zeleného pásma priradili aj Čapajevovu ulicu so sadzbou 30 centov za hodinu s možnosťou kúpiť si celodenný parkovací lístok za 1 euro. S doplnkom VZN súhlasilo 17 poslancov, sedem bolo proti a traja sa zdržali, takže prešlo tesne. Na zastupi teľstve prebehlo aj hlasovanie o prenájme tenisových kurtov v Prešove . V hre boli kurty na Nábrežnej ulici a na Ulici Československej armády. Išlo o prenájom na 15 rokov. Mesto vo verejnej obchodnej súťaži nastavilo pravidlá. Medzi nimi aj také, že nájomc a mal preinvestovať ponúkanú sumu do troch rokov. V oboch prípadoch súťaž vyhral T& J Tenis Club, s. r. o. Poslanci však pri hlasovaní napokon rozhodli inak. Poslanec Vasiľ Janko v diskusii zdôraznil, že obidva areály sú v zlom technickom stave. Nemyslel s i, že je správne dať obidva areály jednému záujemcovi. Bol za to, aby sa rozdelili a aby medzi nimi bola istá konkurencia. Navrhol uznesenie, podľa ktorého kurty na Nábrežnej ulici má dostať do prenájmu T& J Tenis club a kurty na Československej armády Ten isový klub Tatran 2007. Poslanci o oboch návrhoch hlasovali osobitne. Prenájom kurtov na Nábrežnej ulici pre T& J Tenis club podporili 26 poslanci. Nájomca v súťaži deklaroval, že bude platiť nájomné 14 800 eur ročne a investovať do obnovy objektov aj hrac ej plochy 222- tisíc eur. Nájom kurtov na Československej armády pre Tenisový klub Tatran 2007 podporili 27 poslanci. Tento záujemca v súťaži ponúkal nájomné 3- tisíc eur ročne a investície vo výške 45 - tisíc eur. Otázkou bolo, načo potom mesto organizovalo s úťaž, keď jediným uznesením dokázalo zmeniť výsledok. Podobne už dopadlo viac takých súťaží na športové areály v meste. Na mestskom zastupiteľstve 16. decembra sa ešte pred hlasovaním otvorili aj otázky o tom, prečo mesto a dopravný podnik nežiadali zdroje na nákup vozidiel z európskych zdrojov cez výzvu, ktorú vyhlásilo ministerstvo životného prostredia. Upozornil na to poslanec Miroslav Benko. V tej súvislosti viceprimátor Štefan Kužma vysvetlil, že zmluva na nákup trolejbusov a autobusov bola schválená a podpísaná ešte v roku 2014. Prebehla už aj súťaž, vozidlá už boli vo výrobe a proces sa nedal zastaviť. Istú výhradu k úveru mal aj hlavný kontrolór Alexander Ernst. Pripomenul, že zmluva na dodávku vozidiel bola podpísaná ešte v januári 2015, ale ako z istil, ďalšia s hodnotou 1,35 milióna eur na dodávku 5 autobusov značky Solaris bola podpísaná v júli 2015. Ten by mal dopravný podnik uhradiť v plnej výške do februára 2016. Žiadal odpoveď na otázku, ako to chce dopravný podnik zaplatiť a či nebude chcieť čerpať ďalší úver. Ako vysvetlil riaditeľ DPmP Peter Janus, tento záväzok z júla 2015 bude dopravný podnik čiastočne uhrádzať z nového úveru, ale aj z vlastných zdrojov. Zdôraznil tiež, že priemerný vek vozidiel MHD je 13,5 roka, ale sú ešte aj staršie ako 15 rokov a obnova bola z hľadiska bezpečnosti cestujúcich nevyhnutná. DPmP už splácal dva úvery. Jeden z roku 2008 vo výške 1,7 milióna eur so splatnosťou v máji 2016. Druhý za 1,5 milióna eur čerpali v roku 2012 a mali ho splácať do roku 2019. Posledný za 1,4 milióna eur bolo treba splácať ďalších osem rokov. Poslanci napokon schválili úver za 1,4 milióna eur 28 hlasmi. Za investíciu vo výške 60 760 eur na zakúpenie 62 hasiacich zariadení do motorového priestoru autobusov hlasovali poslanci osobitne. Podporili ju 25 hlasmi. Dôvodom na ich zakúpenie z vlastných zdrojov dopravného podniku boli požiare dvoch Irisbusov v lete 2015. Zhoreli dva a po vyšetrovaní, kedy sa zistilo, že požiar vznikol v motorovej časti vozidla, im výrobca odporučil zakúpiť hasiace zariadenia. Diaľnica D1, na ktorej v polovici decembra otvorili úsek pri Levoči, dostala 17. decembra ďalšie kilometre. Slávnostne otvorili úsek Fričovce – Svinia. Cesta danou lokalitou sa teda skrátila o 5 minút. Denne tadiaľ dosiaľ prešlo vyše 15 -tisíc áut. 17. decembra dostali motoristi na Slovensku druhý najdlhší diaľničný úsek, v dĺžke takmer 140 km, čo znamenalo, že bolo možné ísť po diaľnici súvisle od Ružomberka až po Prešov. Diaľničné spojenie medzi západom a východom našej krajiny bolo opäť bližšie k realite. V celkovom pomere času jazdy z Bratislavy do Prešova po D1 sa vďaka novovybudovaným úsekom (diaľničný obchvat Martina a Levoče s tunelom Šibenik) skrátila cesta až o 30 minút. Motoristi, ktorí jazdili po Levočskej a Duklianskej ulici v Prešove, to mali mať od konca decembra jednoduchšie. V skúšobnej prevádzke tu začala fungovať zelená vlna. Išlo o jedno z opatrení, ktoré
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NTQ1MzM3