Kronika mesta Prešov rok 2015
Kronika mesta Prešov 2015 72 nárok na predlženie lehoty do 7. októbra 2015. Ten bol potvrdený dodatkom k zmluve. HANT sa sťažoval na nesúčinnosť cestárov pri problémoch na stavbe a tiež na to, že nedostal p okyny, aby bolo dielo zabezpečené proti povodniam. Za problematickú označil aj statiku stavby. Tieto tvrdenia boli podľa cestárov účelové a nezakladajú sa na pravde. Zhotoviteľ si podľa nich svoje povinnosti neplnil a v prácach na stavbe pokračoval v minimálnom rozsahu, resp. na väčšine objektov vôbec a hotová nebola ani polovica stavby. Spoločnosť v poslednom období prestavala na stavbe zhruba iba 50 tis. eur mesačne a týmto tempom by stavba pokračovala ešte niekoľko rokov. Mestské zastupiteľstvo odsúhla silo 26. októbra majetkový prevod medzi mestom a prešovskou fakultnou nemocnicou o zámene pozemkov. Tento prevod sa mal stať predpokladom k tomu, aby v areáli nemocnice mohla premávať pravidelná linka MHD. Mesto ponúklo Fakultnej nemocnici s poliklinikou J . A. Reimana na zámenu dlhodobý prenájom časti Sládkovičovej ulice. Zmluva mala trvať 30 rokov pri prenájme 1 euro ročne. V prevode radnica uplatnila podmienku, že FNsP zabezpečí komplexnú obnovu komunikácie s obojstrannými chodníkmi pre prístup peších a obnovu sprievodnej zelene. Nemocnica zase mestu na zámenu ponúkla pozemok v bývalom areáli vojenskej nemocnice na Reimanovej ulici bez finančného vyrovnania. Dôvodom bolo to, že mesto chcelo, aby v areáli premávala linka MHD. Po prvý raz by sa teda Prešovčania aj ľudia z okolia dočkali lepšej dostupnosti do areálu. Aj keď nemocnica vytvorila parkovacie plochy, stále ich bolo málo. Pre imobilných ľudí bol často problém dopraviť sa k vzdialenejším pavilónom nemocnice a linka MHD by im mohla uľahčiť prístup. Podľa riaditeľa Dopravného podniku mesta Prešov, a. s. Petra Janusa na to, aby premávka linky bola reálna, potrebovali zmeniť licenciu a aktualizovať cestovný poriadok, ale to sa podľa neho dalo do januára stihnúť. S vedením fakultnej nemocnice dopravný podnik prerokoval niekoľko návrhov na dopravnú obslužnosť areálu nemocnice. Zatiaľ nebolo jasné, pre ktorý sa rozhodnú. Vodiči si mohli už cez víkend 14. a 15. novembra vyskúšať prejazd cez novú komunikáciu na Kuzmányho ulici. Dopravní policajti vydali 13. novembra popoludní povolenie na predčasné užívanie stavby, ktoré trvalo do 19. novembra. Potom už mala byť spojnica medzi Sekčovom a centrom mesta oficiálne prejazdná. Počas predčasného užívania cesty mali byť zároveň testované križovatky, teda nastavenie svetlenej signalizácie na Masarykovej- Kuzmányho- Škultétyho či presnejšie na Čiernom moste a na križovatke ulíc Východná- Rusínska. 19. novembra investor, teda prešovská župa, oficiálne odovzdala do užívania komunikáciu III. triedy č. 06815 na Kuzmányh o ulici. Stavba stála 1,3 milióna eur, hoci sa predpokladal náklad za vyše 1,8 milióna. Tristo metrov dlhého úseku sa Prešovčania dočkali po dlhých 15 rokoch od dostavby Rusínskej ulice. Už v tom čase sa totiž plánovalo vybudovanie spojnice medzi Sekčovom a centrom mesta. 20. novembra o 13. hodine primátorka Prešova Andrea Turčanová oficiálne vyhlásila mimoriadnu situáciu na území mesta. Potvrdila tak odporúčanie krízového štábu, ktorý zasadal 19. novembra podvečer. Vedenie mesta zároveň uložilo Odboru dop ravy, životného prostredia a komunálnych služieb na prešovskej radnici, aby vykonával odborný dozor vo zvýšenej miere na všetkých miestnych komunikáciách súvisiacich s dopravným uzlom, ktorým je križovatka I/68, odbočka Škultétyho (Čierny most) - ZVL. Mest skej polícii a dopravnému podniku uložilo mesto povinnosť predložiť návrh opatrení, ktoré pomôžu minimalizovať následky tejto mimoriadnej situácie. Návrhy by mali podať aj záchranné zložky, teda hasiči a štátna polícia. Faktom totiž bolo, že v Prešove sa p ravidelne upchávali komunikácie. Bežne sa stávalo, že vodiči MHD sa presúvali zo Sekčova do centra s oneskorením 20- 100 minút. Vodiči v kolónach strácali čas a nákladná doprava bola čoraz hustejšia. Dojazd zložiek záchranného systému na miesto nehody či po žiaru sa pod vplyvom okolností na cestách čoraz častejšie predlžoval, čo malo vplyv na ohrozovanie zdravia aj života obyvateľov mesta i účastníkov premávky. Po vyhlásení mimoriadnej situácie mohlo Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR ko nať a spustiť proces hľadania nového dodávateľa stavby aj na dokončenie stavby I/68, odbočka Škultétyho - ZVL v skrátenom konaní. Tým by vznikol predpoklad, že stavba bude dokončená koncom roka 2015.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NTQ1MzM3