Kronika mesta Prešov rok 2015

Kronika mesta Prešov 2015 70 Dopravný podnik mesta Prešov chystal rekonštrukciu trolejbusovej dráhy na Duklianskej ulici. Poslanci MsZ 29. júna schválili investíciu vo výške 1 milión 115-tisíc eur. V pôvodnom návrhu figurovala medzi adeptmi na opravu aj trolejbusová trať na Budovateľskej, samotný DPMP vš ak tento návrh stiahol. Oprava tejto dráhy nepatrila medzi priority. Trolejbusová dráha na Duklianskej ulici v úseku od vozovne trolejbusov do centra mesta, z dôvodu vysokej frekvencie jazdy trolejbusov pri výjazdoch a vjazdoch, mala opotrebované trolejov é vedenie na prípustné hraničné hodnoty. To bol hlavný dôvod jej rekonštrukcie. Dopravný podnik sa chystal zakúpiť aj nové vozidlá. Rámcovú zmluvu na ne mal z minulosti, keď sa konalo verejné obstarávanie, teraz mu poslanci odklepli samotnú investíciu. Išl o o tri štandardné, dvanásťmetrové autobusy a dva kĺbové, osemnásťmetrové autobusy. Cena jedného menšieho vozidla bola180- tisíc eur, väčšieho 270 -tisíc. Všetky uvedené investície mali byť financované z vlastných zdrojov akciovej spoločnosti DPMP a z bankov ého úveru. V auguste stále nebolo jasné, kto dokončí okružnú križovatku v Prešove pri ZVL, ktorá mala zjednodušiť prejazd mestom smerom z Košíc na Poprad a naopak. Spoločnosť HANT BA DS, a. s. práce na jar tohto roku zastavila. Do začiatku augusta mali nájsť nového strategick ého partnera, s ktorým práce podľa projektu dokončia. Nestalo sa tak. Oficiálne išlo o preložku cesty I/68 Prešov – odbočka Škultétyho – ZVL. Zhruba na začiatku júla jeden zo štatutárov spoločnosti Hant BA DS, a.s. Jozef Šebej Kovaľ informoval, že prebieh ajú rokovania s novým partnerom a tie by sa mali skončiť zmluvou najneskôr do začiatku augusta. Predpokladal, že v auguste bude stavba pokračovať. Rokovania vraj pokračujú. V praxi to však znamenalo, že stavba stále stojí a čas beží. Na stavbe boli dovted y urobené práce vo výške 40 percent rozpočtových nákladov. Prestavaných bolo 12,4 milióna eur z celkového stavebného nákladu vo výške 31,6 milióna eur. Ostávalo ešte ukončiť preložky inžinierskych sietí a samozrejme zrealizovať hlavné stavebné objekty a to päť mostov, podjazd pod železničnou traťou a hlavnú trasu, teda cestnú komunikáciu vrátane chýbajúcich vetiev križovatky ZVL. Prvý termín ukončenia stavby bol jún 2015. Následne na základe problémov s archeologickým výskumom, ale aj pre povodne sa termín upravil na október 2015. Cesta bola navrhnutá ako štvorpruhová komunikácia so stredným deliacim pásom, na ľavej strane s chodníkom širokým 1,5 metra. Tento cestný úsek mal nadviazať na Nábrežnú komunikáciu. Objednávateľ, teda SSC Bratislava, hľadal riešenie. Odstúpenie od zmluvy o dielo v sebe skrývalo veľa technických a právnických procedúr, ktoré bolo časovo náročné. Inak povedané, dokončenie stavby by sa ešte viac oneskorilo. SSC by totiž musela nanovo začať proces verejného obstarávania na zhotoviteľa stavby, čo by mohlo trvať aj rok a dokončenie by sa mohlo posunúť o dva roky. Autobus Dopravného podniku mesta Prešov, ktorý jazdil na pravidelnej linke č. 14 do obce Záborské, zhorel 25. augusta na parkovisku pri priemyselnom parku IPZ Záborské do tla. Predbežná škoda bola vyčíslená na približne 100 000 eur. Podľa riaditeľa DPMP Petra Janusa priviezol šofér autobusu cestujúcich na konečnú zastávku k priemyselnému parku a tam na parkovisku stál. Prečo začal desaťročný autobus horieť, to zatiaľ nie je jasné. Išlo podľa neho o rovnaký typ autobusu, aký horel v Prešove na začiatku júla. Cestujúci v autobuse už neboli, takže nedošlo k zraneniu osôb, no autobus bol podľa Janusa zhorený do tla a bude vyradený. V meste jazdili aj staršie autobusy a nikto nevedel vysvetliť, prečo zhorel práve tento. Príčinu mali vyšetrovať experti, aby zistili, či nejde o nejakú technickú poruchu spôsobujúcu požiar. Chystaná zelená vlna v Prešove sa mala stať čoskoro skutočnosťou. Na Levočskej ulici sa uskutočnil výber staveniska. Nasledovať malo verejné obstarávanie, výber projektanta a zhotoviteľa, pričom radnica avizovala, že testovacia prevádzka zelenej vlny bude už v jesenných mesiacoch. Z projektu „realizácie plynulosti dopravy na Levočskej ulici“ mesto chcelo ušetriť 50 -tisíc eur, ktoré navrhla mestská rada použiť na ďalšie dopravné stavby. Z tejto sumy chceli použiť 14 -tisíc eur na úpravu cyklochodníka na Mukačevskej a 36 - tisíc na úpravu priechodu pre chodcov na Levočskej ulici. Mestská rada 7. septembra poslanecký návrh odobrila a odporučila prijať takéto rozpočtové opatrenie na najbližšom zasadnutí mestského zastupiteľstva, ktoré sa malo uskutočniť 21. septembra. Dopravná situácia v Prešove sa nezlepšovala. Istú úľavu verejnosť očakáva od dokonče nia spojnice Sekčova s centrom mesta na Kuzmányho ulici a úpravy križovatky na Východnej aj na Čiernom

RkJQdWJsaXNoZXIy NTQ1MzM3