Kronika mesta Prešov rok 2015
Kronika mesta Prešov 2015 68 štádiu boli práce, bolo málo reálne zvládnuť to v stanovenom termíne. Fabian nevylučoval ani sankcie voči staviteľovi. Ako informoval námestník úseku investičnej výstavu IVSC SSC Roman Šplíc hal, na stavbe 23. marca uskutočnil aj kontrolný deň, po ktorom predstavitelia SSC museli konštatovať, že ich predpoklad bol správny. "Na základe zhodnotenia postupu stavebných prác na stavbe možno s určitosťou konštatovať, že spoločnosť HANT BA DS, a. s., predmetný projekt v upravenej lehote výstavby do 7. októbra 2015 neukončí," povedal Šplíchal. V tom čase tiež prebiehalo spracovanie analýzy vzniknutého stavu na stavenisku za účelom jeho objektívneho posúdenia, zaujatia stanoviska a následne vykonania ďalších krokov a opatrení v súlade so zmluvou o diele. Investičné náklady boli podľa zmluvy viac ako 32 miliónov eur. Cesta bola navrhnutá ako štvorpruhová komunikácia so stredným deliacim pásom, na ľavej strane s chodníkom širokým 1,5 metra. Tento cestný ús ek nadväzoval na už zrealizovanú preložku cesty I/68 Prešov Nábrežná komunikácia. Novým správcom parkovísk v Prešove bola od 1. apríla mestská spoločnosť s ručením obmedzeným Prešov Real. Samospráva sa ho rozhodla vybrať spomedzi mestských firiem. Do verejnej súťaže sa prihlásili všetci traja možní uchádzači, Dopravný podnik mesta Prešov, Technické služby mesta Prešov a Prešov Real. Vyhrala posledne menovaná mestská firma, čo potvrdila pri mátorka Prešova Andrea Turčanová. Podľa jej slov ponúkol víťaz súťaže najvýhodnejšiu ponuku pre mesto. A spoločnosť Prešov Real bola najlepšie pripravená na okamžité prevzatie parkovísk a mesto malo mať z toho najväčší ekonomický prínos. Za Prešov Real hlasovali všetci šiesti členovia výberovej komisie. Na mestských komunikáciách sa v apríli už začalo s opravou výtlkov po zime. Práce vykonávala zmluvná spoločnosť Správa a zimná údržba prešovských ciest, s.r.o. Postupovali podľa pripraveného harmonogramu. Súvislé opravy ciest, vrátane plôch pri zastávkach MHD však mala vykonávať spoločnosť Eurovia SK a tá mala preinvestovať 2,95 milióna eur. Mesto jej malo tieto investície splácať 10 rokov. Správa a zimná údržba prešovských ciest vykonávala opravy aj napriek tomu, že mesto vypísalo novú súťaž na dodávateľa týchto prác. Tá sa mala uskutočniť v polovici apríla a spoločnosť sa chcela do súťaže prihlásiť. Uzávierka bola už 15. apríla a najzávažnejším kritériom v súťaži je najnižšia cena. Podľa konateľa spomínanej spoločnosti Antona Rokošného, počas posledných dní už opravili výtlky na Hlavnej ulici, Masarykovej a Košickej. Chodníky zatiaľ neupravovali. Čakali na rozhodnutia poslancov jednotlivých mestských častí. Presnejšie na to, aké priority si určia a koľko peňazí vyčlenia zo svojej rezervy na údržbu chodníkov v svojich lokalitách. Na frekventovaných cestách sa mali opravy začať zrejme až v lete Mesto plánovalo Eurovii SK odovzdať staveniská už počas apríla. Zmluvu so spoločnosťou podpísalo ešte bývalé vedenie mesta v decembri 2014. Zmluva špecifikovala konkrétne rekonštruované a obnovované úseky, medzi ktoré patrili napríklad úseky ciest Volgogr adská, Prostějovská, Dostojevského, časť Vajanského od Duklianskej po Grešovu ulicu, Čapajevovu ulicu, Pod Táborom - od Východnej k viaduktu Železníc Slovenskej republiky. V rámci opráv niektorých ciest mali byť zrekonštruované aj priľahlé chodníky. Opravovať sa mali tiež nástupné plochy zastávok MHD v centre mesta, ako aj cesta pri garážach na Prostějovskej ulici. Subkomisia pre plynulosť a bezpečnosť cestnej premávky na prešovskej radnici v apríli odporučila začať riešiť zelenú vlnu na vyťažených križovatkách. Východiskom mal byť projekt uloženia koordinačných káblov na najvyťaženejšej komunikácii I/18 cez mesto. Išlo o investíciu za zhruba 100 - tisíc eur a ak ju schváli mestské zastupiteľstvo, zelenú vlnu by mesto mohlo mať do konca roka. Odborníci z oddelenia dopravy hovorili o pilotnom projekte, ale ak budú skúsenosti dobré a kábel sa osvedčí, budú rovnaké riešenie presadzovať aj na ďalších úsekoch ciest. Napríklad aj na križovatke Armádneho generála Svobodu na sídlisku Sekčov, kde síce je riadená svetl ená signalizácia, ale v špičke a pri hustej nákladnej doprave už kapacitne nestačí. Podľa predbežných odhadov správcu prešovských komunikácií bolo na uloženie koordinačného kábla potrebných 70 -tisíc eur, na projektovú dokumentáciu a následne na zmenu signálnych plánov na jednotlivých križovatkách asi 30- tisíc eur. Na začiatku mesiaca apríl Prešov Real pripravil pre Prešovčanov darček, a to parkovanie zdarma. Za týmto gestom bola v skutočnosti potreba prevziať a znova oživiť automaty. Parkovacie lístky mal i
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NTQ1MzM3