Kronika mesta Prešov rok 2015
Kronika mesta Prešov 2015 67 4. DOPRAVA Národná diaľničná spoločnosť, a. s., v januári informovala o výsledku verejnej súťaže vyhlásenej v júli 2014 a za zhotoviteľa stavebných prác na úseku diaľnice D1 Prešov - Budimír v dĺžke vyše 19 kilometrov a na privádzači Prešov v úseku 2,6 kilometra vybrala spoločnosť Skanska SK, a.s. spomedzi t roch prijatých ponúk. NDS plánovala zaplatiť za zvýšenie bezpečnosti dopravy 12,5 mil. eur be z dane z pridanej hodnoty. Predstavovalo to 68,4 % z pôvodnej predpokladanej ceny 18,28 mil. eur. Práce na diaľnici D1 boli plánované v termíne od 1. apríla do 31. októbra 2015. Zhotoviteľ mal zabezpečiť výmenu a doplnenie zvodidiel pre príslušné úrovne zachytenia, ako aj práce v strednom deliac om páse, na krajniciach, odvodňovacích zariadeniach, dopravnom značení a na dopravných zariadeniach. Mal sa tak zabezpečiť súlad bezpečnostných opatrení vo forme záchytných bezpečnostných zariadení s požiadavkami na bezpečnosť podľa platných noriem a pred pisov. NDS v rokoch 2015 až 2017 mala zabezpečiť doplnenie a výmenu zvodidiel, opravu odvodňovacích zariadení a realizáciu dopravného značenia na troch úsekoch diaľnice D1 a dvoch úsekoch rýchlostnej cesty R1 v dĺžke vyše 167 kilometrov. Investícia mala vý razne prispieť k zvýšeniu bezpečnosti motoristov. Parkovacie plochy v meste Prešov už nemala spravovať súkromná spoločnosť, ale jedna z troch mestských firiem. Spoločnosť Vinci Park Slovakia mala pôvodne mandátnu zmluvu na päť rokov, neskôr bola dočasne predĺžená. Podľa starého návrhu mestské zastupiteľstvo ešte v minulom volebnom období (v máji 2014) prijalo uznesenie, podľa ktorého mala dostať parkovanie do správy mestská spoločnosť. V tomto duchu prijala 12. januára uznesenie aj novovytvorená mestská rada, ktorá sa zaoberala návrhom súťažných podmienok pre výber prevádzkovateľa parkovacích miest. Po diskusii došlo k zhode, že nie je potrebné robiť verejnú obchodnú súťaž, ale výberové konanie pre mestské spoločnosti. Mesto Prešov pripravovalo podmienky na vypísanie výberového konania na prevádzkovateľa platených mestských parkovísk a pouličného parkovania, na ktorom sa mohli zúčastniť iba mestské firmy. Prešovská primátorka Andrea Turčanová (KDH) informovala, že do úva hy pripadajú tri mestské firmy, a to Technické služby mesta Prešov, Dopravný podnik mesta Prešov a Prešov Real. Z toho dôvodu 16. februára prešovskí poslanci MsZ schvaľovali návrh na zmenu stanov akciovej spoločnosti Dopravného podniku mesta Prešov. Zmena sa týkala rozšírenia predmetu podnikania spoločnosti o činnosť prevádzkovanie parkovísk, aby sa aj táto firma mohla prihlásiť do súťaže. Primátorka uviedla, že podmienky súťaže dohodnú 17. februára. Výber firmy chceli urobiť v čo najkratšom termíne, aby peniaze za výber parkovného ostávali v mestskej kase. Národná diaľničná spoločnosť chcela v roku 2015 rozostavať tri úseky diaľnic na východe a severe krajiny. Konkrétne išlo o dve časti diaľnice D1 na východe krajiny a o jeden úsek diaľnice D3 na severe. Na tieto diaľničné úseky však ešte nebolo vo februári vyhlásené riadne súťaže, NDS stihla v roku 2014 zverejniť len predbežné oznámenia k tendrom. Zdržania boli spôsobené komplikáciami v majetkovo- právnom vysporiadaní úsekov a vyvlastňovacími konaniami. Na úseky boli podané žiadosti o vydanie stavebného povolenia a hneď po jeho získaní sa malo vyhlásiť samotné verejné obstarávanie. Najnákladnejším mal byť pritom 7,87 - km obchvat Prešova, čiže úsek Prešov, Západ - Prešov, Juh. Podľa predpokladov mali byť náklady naň vo výške 339,5 milióna eur. Vyzeralo to tak, že preložku cesty I/68 Prešov Nábrežná komunikácia odbočka Škultétyho ZVL nedokončí staviteľ zrejme ani do októbra roka 2015. Slovenská správa ciest uvažovala o ďalších krokoch voči zhotoviteľovi, termín ukončenia bol totiž jún 2015. Následne na základe problémov s archeológiou a aj pr e povodne, ktoré tam boli, termín upravili na ok tóber 2015. Predĺžený bol po vzájomnej dohode investora a zhotoviteľa. Osobne vyjadril nespokojnosť s postupom prác aj riaditeľ Investičnej výstavby a správy ciest Košice SSC Jozef Fabian. Dôvodom meškania bolo podľa neho to, že samotná technológia výstavb y hlavného mostného objektu bola náročná a vzhľadom na to, v akom
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NTQ1MzM3