Kronika mesta Prešov rok 2014
Kronika mesta Prešov 2014 57 Mesto tak muselo v rozp očte nájsť ďalších približne 170 000 eur na navýšenie miezd zamestnancov. Schváliť to museli poslanci, podľa primátora sa tak mohlo stať na rokovaní zastupiteľstva v júni. Asi 80 percent zamestnancov DPMP bolo v štrajkovej pohotovosti už približne dva týždne. Ostrý hodinový štrajk naposledy absolvovali v roku 2011. Poslanci Prešova prijali 26. mája nové všeobecne záväzné nariadenie o parkovaní, podľa ktorého bude môcť zabezpečovať prevádzku parkovísk iba mestská firma. Nová verejná súťaž na prevádzkov ateľa sa doteraz neuskutočnila a dôvodom bolo neaktuálne VZN. Po schválení nového VZN sa o prevádzku parkovacích miest v zónach dočasného parkovania bude môcť uchádzať iba právnická osoba založená alebo zriadená mestom Prešov. Posledných 5 rokov to robila súkromná spoločnosť Vinci Park Slovakia. Automaty mala aktuálne v rukách, hoci im zmluva s mestom skončila v auguste v roku 2013. Len parkovacie plochy ako majetok mesta prevzala do svojej správy mestská firma Prešov Real, s.r.o. Taký režim už nové VZN nep ripúšťalo. Poslanci súčasne zaviazali primátora mesta, aby na najbližšie rokovanie zastupiteľstva predložil súťažné podmienky na prevádzkovanie parkovísk, pričom na súťaži sa budú môcť zúčastniť iba mestské firmy. Toto uznesenie získalo potrebnú trojpätinovú podporu poslancov. Do aktualizovaného VZN boli zapracované aj pripomienky poslancov. Niektoré neprešli, napríklad návrh o tom, aby sa na Hollého ulici pri nemocnici za parkovanie neplatilo. V areáli bolo totiž parkovanie spoplatnené. Tento návrh namieta l náčelník mestskej polície Ján Andrejko. „Podľa našich zistení by to verejnosti nepomohlo, lebo zvyčajne tam neparkujú pacienti, ale zamestnanci nemocnice a tí si pritom môžu kúpiť parkovaciu kartu v ich areáli. Blokujú tak miesta pre verejnosť,“ argumentoval náčelník. Prešli však návrhy o bezplatnom parkovaní počas víkendov, lebo doteraz sa za parkovanie na mestských pozemkoch neplatilo len v nedeľu a počas sviatkov. Tiež to, že za parkovanie sa bude platiť v pracovných dňoch len od 8. do 17. hod., kým pr edtým to bolo o hodinu dlhšie. Zóny dočasného parkovania rozdelili na tri pásma, prvé bolo červené (platba 1 euro za hodinu), druhé oranžové ( 70 centov) a tretie zelené pásmo (35 centov za hodinu alebo 1 euro na deň). Zóny dočasného parkovania 1. pásmo - červené Jarková ulica, Slovenská ulica, Hlavná ulica – uličné parkovanie. 2. pásmo - oranžové Baštová – uličné parkovanie, Suchomlynská, Okružná, Konštantínova, Grešova, Metodova, Tkáčska, Masarykova, Hollého – uličné parkovanie od križovatky so Šafárikovo u. 3. pásmo - zelené Baštová – panelové parkovisko, Okružná pri bývalej hádzanárskej hale a medzi Okružnou a Remscheidskou ulicou, tiež pod Bosákovým domom, Vajanského pri cintoríne a pri okresnom riaditeľstve Policajného zboru, Košická ulica pri železničn ej stanici, Bayerova, Dostojevského a Partizánska ulica. Radnica uzavrela koncesnú zmluvu na prevádzkovanie parkovacích miest so spoločnosťou Vinci Park Slovakia ešte v roku 2008. Po piatich rokoch, v auguste 2013 zmluva skončila, ale VPS aj naďalej vyber ala v meste parkovné. Umožnila to dočasná koncesná zmluva. Platiť mala až do skončenia novej súťaže na prevádzkovateľa a práve tá bola v auguste terčom kritiky. Slovenská parkovacia asociácia podala na prokuratúru protest. Konateľ VPS Mário Grega sa kriticky vyjadril aj k novému VZN, ktoré podľa neho obmedzilo obyvateľov mesta v tom, že bolo zrušené modré pásmo, čo bolo úzke centrum mesta, kde si mohli ľudia kúpiť parkovacie karty. Po novom si ich už mohli kúpiť len podnikatelia a cena stúpla zo 160 na 990 eur, pričom možnosť zakúpenia celoročnej karty celkom stratili ľudia, ktorí v tejto zóne nebývali alebo tam nesídlila ich firma. VZN však prinieslo aj takú novinku, že sa v pracovných dňoch skrátil čas platenia parkovného o hodinu, teda platilo sa len do 17. hodiny a počas víkendov bolo parkovanie zdarma. Mesto Prešov vyhlásilo v auguste verejnú súťaž na komplexnú rekonštrukciu, opravu a údržbu miestnych komunikácií a križovatiek. Predpokladaná cena prác plánovaných na osem mesiacov bola 8,33 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty. Investíciu plánovalo mesto financovať dodávateľským úverom alebo prostredníctvom banky spôsobom odstúpenia pohľadávk y. Stavebné práce mali pozostávať z odstránenia starých vrstiev frézovaním, očistenia vyfrézovaného podkladu, vyrovnania
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NTQ1MzM3