Kronika mesta Prešov rok 2013

Kronika mesta Prešov 2013 55 Zastupiteľstvo PSK už schválilo peniaze na projektovú dokumentáciu križovatky Rusínska - Ul. arm. gen. Svobodu (11 600 eur), hotová by mala byť v lete. Druhú k rižovatku mala na starosti SSC. Okrem toho PSK našiel peniaze aj na prepracovanie pôvodnej projektovej dokumentácie prestavby Kuzmányho (11 873 eur), ktorá m á nadväzovať na Rusínsku cestu. Tieto úkony boli nevyhnutné na to, aby k zmene došlo. Pre Prešov by znamenala, že by sa celá kamiónová doprava presmerovala na hlavný ťah od Východnej cez Rusínsku, arm. gen. Svobodu cez Ľubotice až na výpadovku prvej triedy. Odľahčiť by to malo dopravu na Solivarskej a ďalších uliciach. Náhla silná búrka 23. apríla porušila trolejové vedenie v Prešove a narušila aj signalizáciu na železničnom priecestí. Spôsobila tým dopravný kolaps. V meste v tom čase na niektorých miestach vypadol elektrický prúd a prestali fungovať aj niektoré bankomaty. Daniela Detersová z odboru komunikácie Generálneho riaditeľstva Železníc SR potvrdila, že železničné závory prestali fungovať na trase Prešov – Kapušany. Poruchu spôsobil pravdepodobne skrat na mieste, kde sa križuje železnica s trolejbusovým vedením. Problém odstránil ich pracovník do pol hodiny. Porucha spôsobila meškanie jedného vlaku. Na Levočskej ulici boli veľké problémy, búrka totiž narušila signalizačný systém na železničnom priecestí. Tvorili sa kolóny, ktoré mali niekoľko sto metrov. Hlavná tranzitná tepna Prešova bola up chatá prakticky od prvej svetelnej križovatky od Popradu až po veľkú križovatku so Sabinovskou a Hlavnou ulicou. Obojstranné kolóny delilo železničné priecestie. Na hlavných dopravných tepnách Sídliska III, Vologogradskej ulici a Ulici Vl. Clementisa, sa vytvorili kolóny a zápchy, ktoré súviseli s opravami trolejového vedenia a odstavenými trolejbusmi. Dopravu bezprostredne po vzniku problémov riadila aj polícia, zápchy sa postupne uvoľnili. Trolejbusovú dopravu na Sídlisku III po oprave pretrhnutého vedeni a obnovili okolo pol šiestej podvečer. Došlo aj ku kolíziám, polícia napríklad riešila dopravnú nehodu na Okružnej ulici. Spoločnosť Vinci Park Slovakia , s.r.o. , ktorá na základe zmluvy zabezpečovala parkovanie v meste Prešov, zaviedla novinku v súvislosti s platbami parkovného. Obyvatelia i návštevníci mesta mohli od 14. mája platiť prostredníctvom jedno duchej aplikácie v smartfónoch. Konateľ spoločnosti Mário Grega informoval, že táto nová služba prinesie zákazníkovi nielen väčší komfort, ale aj úsporu. Vysvetlil, že aplikácia bola špeciálne vyvinutá pre ich spoločnosť a dá sa bezplatne stiahnuť z ich internetovej stránky. Zdôraznil, že tento spôsob platby bude cenovo zhodný s platbami prostredníctvom mincového automatu a lacnejší ako cez sms správy. Prešovská radnica dostala v máji na účet 47 133 eur od vlády ako sľúbený príspevok pre mestá na riešenie kritického stavu cestnej infraštruktúry. Peniaze museli byť účelovo použité na opravy výtlkov. O tom, kde konkrétne, sa m alo ešte rokovať. Vláda k tretiem u najväčšiemu mestu na Slovensku, v porovnaní s Bratislavou či Košicami, nebola veľmi štedrá. Myslel si to primátor Prešova Pavel Hagyari. Dopravný podnik mesta Prešov, a.s. slávnostne prezentoval 21. mája štyri nové nízkopodlažné autobusy, ktoré pribudli do ich vozového parku. Mestská akciovka ich kúpila z vlastných zdrojov. Ešte tento rok plánova la nakupovať aj ďalšie vozidlá. Nové mestské autobusy boli nízkopodlažné, mali 29 miest na sedenie a odviezli naraz 90 cestujúcich. Autobusy boli vybavené plošinou pre nástup vozíka imobilných cestujúcich, aj štandardným informačným a odbavovacím systémom používaným v MHD. Cena jedného autobusu v plnom vybavení bola 180-tisíc eur. Prešovskí poslanci aj napriek výhradám opravu deravej cesty na Ul. Arm. gen. Svobodu napokon na zasadnutí 3. júna schválili. S opravou ma la dodávateľská spoločnosť Doprastav, a.s. začať najneskôr do dvoch týždňov. Poslanci mali pripomienky najmä k cene za stavebné práce, ale nepáčil sa im ani spôsob splácania pohľadávky. Ani jeden z pozmeňovacích návrhov však neprešiel. Súvislá oprava sa teda mala robiť za cenu 974 -tisíc eur. Mesto Prešov nemalo v rozpočte na rekonštrukcie ciest a križovatiek ani euro. Dokonca aj príprava projektovej dokumentácie bola schválená len v jednom prípade, a to na Jarkovú ulicu v hodnote 15- tisíc eur. Na mestské zastupiteľstvo 3. júna bol preto predložený návrh na prípravu komplexnej obnovy ciest a križovatiek cez PPP projekt. Projekt mal mať základnú podmienku a to desaťročnú

RkJQdWJsaXNoZXIy NTQ1MzM3