Kronika mesta Prešov rok 2007
Kronika mesta Prešov 2007 93 nich našli rezervy pre 80 parkovacích miest. Informoval, že mesto hľadá riešenie aj v tom, aby Prešovčania mali parkovanie počas 20 -30 minút zadarmo. Napokon spomenul i to, že existuje návrh, aby sa v centrálnej mestskej zóne obmedzila rýchlosť na 30 kilometrov za hodinu. Zdôraznil, že dôležitejšia ako rýchlosť je bezpečnosť chodcov. K problémom dopravy v Prešove sa vyjadril aj vedúci odboru výstavby a dopravy mestského úradu Marián Karabinoš. Konštatoval, že čo sa týka kruhového objazdu pri ZVL, momentálne tam bežal legislatívny proces. Stavbu chceli začať v marci. Náklady mali byť okolo 2,5 milióna korún. Ohľadne pokračovania Nábrežnej komunikácii po mestskú halu uviedol, že Slovenská správa ciest mala v pláne pokračovať v jej výstavbe až po roku 2011, mesto to však chcelo rokovania urýchliť. Karabinoš sa venoval aj rekonštrukcii Okružnej ulice, teda jej prvej etapy od Levočskej ulice po Kúpeľnú. Povedal, že bola s pracovaná dokumentácia pre stavebné povolenie, tiež sa končilo majetkovo -právne vysporiadanie. Najprv sa však musela vybudovať kanalizácia. Mesto však dostalo tento kanál do projektu Čistá Torysa, čiže mesto to nemalo stáť nijaké peniaze. Dodal, že v rámci projektu Čistá Torysa sa mal urobiť aj kanál pri križovatke Štefánikova - Hviezdoslavova až po Pavlovičovo námestie. Ministerstvo výstavby zaplatilo mestu realizačný projekt prvej etapy Okružnej ulice. Táto cesta si však mala vyžiadať investíciu 150 miliónov korún. Ohľadne Kuzmányho ulice uviedol, že ešte v roku 2004 bola delimitovaná zo SSC na Prešovský samosprávny kraj spolu s cestami III. triedy. Na začiatku februára bola situácia taká, že bolo pre ňu vydané právoplatné územné rozhodnutie. Stavba však nebola vykrytá výkupmi pozemkov a nemala spracovanú dokumentáciu na stavebné povolenie. Pri okružnej križovatke Levočská - Sabinovská Karabinoš uviedol, že mesto vypísalo súťaž na spracovanie štúdie, ktorá mala preukázať technické možnosti, teda čo sa tam dá urobiť a tiež jej rozpočtové náklady. Vedúci odboru ohľadom parkovania povedal, že problém sa vyhrotí po začatí investície Pod Tescom, lebo parkovisko tam bude zlikvidované. V súvislosti s parkovaním Karabinoš uviedol, že mesto sa pokúsi nájsť spoločnú reč so Slovenskými elektrárňami, ktoré mali nevyužívané parkovisko s vyše stovkou miest. Tiež spomenul parkovisko Farmakolu, ktoré by rovnako mohlo mesto využívať. O dopravnej situácii v meste Prešov sa rokovalo vo februári na Úrade Prešovského samosprávneho kraja. Stretnutia sa zúčastnili aj predseda PSK Peter Chudík, primátor mesta Pavel Hagyari, riaditeľ Správy a údržby ciest PSK Vladimír Kozák a generálny riaditeľ sekcie cestnej dopravy a pozemných komunikácií ministerstva dopravy Miroslav Biroš. Hovorili o nadradenej cestnej sieti - diaľniciach a rýchlostných komunikáciách v dotyku s mestom, prešli štátne cesty 1.triedy a cesty 2.a 3.triedy v správe regionálnej samosprávy. Podľa M.Biroša sa začalo pracovať na riešení cestnej siete v krajskom meste, avšak bolo nutné stanoviť si dopravné priority. Tie v meste Prešov neboli podľa neho jasne stanovené od roku 1995. Zúčastnení hľadali spôsob ako zrýchliť prípravy všetkých plánovaných úsekov ciest pre obdobie rokov 2007 – 2014. 11.marca navštívili Prešov najvyšší predstavitelia nášho parlamentu a vlády na čele s predsedom Národnej rady SR Pavlom Paškom a predsedom vlády SR Róbertom Ficom. Najprv sa zúčastnili osláv MDŽ v sále Čierneho orla. Ďalšie kolo pracovných povinností prebiehalo v reštaurácii Carpe Diem za účasti predsedu PSK Petra Chudíka, primátora Prešova Pavla Hagyariho, sekčného šéfa MDPT SR Miroslava Biroša, riaditeľa Úradu PSK Stanislava Kubáneka a riaditeľa Správy a údržby ciest Vladimíra Kozáka. Podľa premiéra R.Fica z celkovej sumy 273 miliárd a 160 miliónov korún pre Slovensko bolo pre potreby Prešovského kraja vyčlenených 86 miliárd a 648 miliónov, čo prestavovalo 32% celkového objemu. V rokoch 2007 až 2013 bolo plánované preinvestovanie na výstavbu diaľničného telesa na území kraja vo vý ške 53 miliárd a 686 miliónov Sk. Z tejto sumy bolo 333 miliónov vyčlenených na rekonštrukciu a modernizáciu technického zabezpečenia diaľnice Prešov – Budimír. Rozhodujúca čiastka mala teda byť preinvestovaná na novej diaľnici od podtatranskej hranice kraja na západe po samotné mesto Prešov (vyše 53 miliárd). Rýchlostné cesty (Prešov - Svidník, Svidník - preložka, Prešov - severný obchvat, Ladomírová - Hunkovce) si mali vyžiadať 26 miliárd a 329 miliónov. Do rekonštrukcie ciest I.triedy malo byť investovan ých 6 miliárd a 634 miliónov Sk. Najväčšie sumy mali byť použité na preložku cesty I/68 v Sabinove – 1,5 miliardy, rekonštrukciu Sabinovskej a Bardejovskej ulice v Prešove – 1,45 miliardy a na modernizáciu komunikácie Poprad – Kežmarok – 1,32 miliardy. Rek onštrukcia dvoch prešovských ťahov sa mala
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NTQ1MzM3