Kronika mesta Prešov rok 2007
Kronika mesta Prešov 2007 92 korún a tie sa mohli na majetkové vysporiadanie využiť. Právnici začali pracovať na konkrétnej dohode s rodinou Drutarovských. Primátor sa stretol so synmi pána Ota Drutarovského, ktorí zastup ovali majiteľa sporného domu. Predložili svoje podmienky. Primátor sa domnieval, že sú priechodné pre mesto. Zdalo sa, že dohoda bude možná a primátor predpokladal, že dobudovanie Nábrežnej komunikácie by mohlo byť v priebehu roka doriešené. Pán Drutarovsk ý požadoval dom s dvoma bytovými jednotkami a chcel, aby mu ho postavilo mesto. Primátor zdôraznil, že mesto síce takého kompetencie nemá, ale bude vo veci iniciatívne. Po stretnutí so Slovenskou správou ciest našli aj model na riešenie. Slovenská správa c iest chcela vyplatiť financie za dom Drutarovských v hodnote znaleckého posudku a ak by mestské zastupiteľstvo súhlasilo, tak rozdiel doplatí mesto. To preto, aby sa spomínaný cestný obchvat mohol veľmi rýchlo dokončiť. Prešovský samosprávny kraj podpísal na začiatku februára zmluvy na vykrytie strát v prímestskej autobusovej doprave s verejnými dopravcami na rok 2007. Štyria dopravcovia dostali 240 miliónov korún. Finančné prostriedky rozdelili percentuálne podľa výkonov. Najviac dostala SAD Humenné a to 87,5 milióna korún, SAD Prešov 84,6 milióna, SAD Poprad 53,1 milióna a dotácia pre spoločnosť BUS Karpaty Stará Ľubovňa tvorila 14,6 milióna korún. Jednotlivé autobusové podniky síce vyčíslili finančné straty na celkovú sumu 335 miliónov, ale finančné možnosti PSK nedovoľovali pokryť celú sumu. Predseda PSK Peter Chudík zdôraznil, že napriek tomu všetky štyri podniky s výnimkou BUS Karpaty dostali mierne zvýšenú dotáciu. Podľa jeho názoru v roku 2007 by nemali nastať problémy v doprave, hoci neskrýval, že ľudia v niektorých regiónoch žiadali viac dopravných liniek. V praxi to znamenalo, že obyvateľom kraja v roku 2007 nehrozila redukcia ani ďalšie obmedzovanie spojov. Spokojnosť s obsahom podpísaných zmlúv vyslovil aj predseda dopravnej komisie PSK Ján Soli ar. Menej optimizmu však šírili riaditelia aj keď v roku 2007 oproti minulosti na zmluvy nečakali dlho a už na začiatku roku vedeli s akou sumou môžu rátať. Najviac ich trápila obnova zastaraných vozových parkov. Veľkým problémom ostávali mzdy. Vodiči zar obili v priemere 17-tisíc korún, boli nespokojní a mnohí odchádzajú robiť vodičov kamiónov alebo do iných dopravných spoločností v zahraničí. 1.februára nastúpil do funkcie generálneho riaditeľa sekcie cestnej dopravy a pozemných komunikácií Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií SR Miroslav Biroš, bývalý generálny riaditeľ prešovskej SAD. V pozícii generálneho riaditeľa SAD Prešov ho nahradil podpredseda predstavenstva akciovej spoločnosti SAD Jozef Kičura. Miroslav Biroš v spoločnosti Slovenská autobusová doprava, a.s. Prešov, zostal v pozícii spoluvlastníka. Tiež zostal okresným predsedom strany Smer v Prešove. Na začiatku februára sa radnica v Prešove zaoberala racionalizáciou dopravného systému v meste. Primátor na margo toho povedal, že napriek tomu, že mesto nemá kompetencie niektoré problémy riešiť, rokovalo s ministerstvom dopravy, Slovenskou správou ciest, Národnou dopravnou spoločnosťou i Prešovským samosprávnym krajom. Zdôraznil, že prvoradým záujmom mesta bolo vybudovania severného diaľničného obchvatu Prešova, ktorý bol posunutý až na rok 2013. Mesto trápila aj rýchlostná komunikácia Nábrežná. Dohoda s rodinou Drutarovských mala byť uzavretá do konca februára. Následne v priebehu roka chcelo mesto túto cestu sprejazdniť. Ďalej spomenul p otrebu spojenia Čierneho mosta - Kuzmányho ulice a Rusínskej cesty. Zámer bol taký, aby sa spoločne otvorila Nábrežná i Rusínsku cesta, čím by sa výrazne odľahčilo doprave. Mesto trápila aj cesta pri ZVL zo sídliska Šváby smerom na Hanisku. Bola tam plánov aná mimoúrovňová križovatka, ktorá sa mala napájať na Nábrežnú komunikáciu. S dostavbou rýchlostnej komunikácie bolo možné začať práve tam. Toto riešenie pripúšťali aj na ministerstve dopravy. Problémom boli aj dopravné zápchy, ktoré vznikali v Prešove na križovatke pri hoteli Šariš. Tam mesto chcelo vypísať súťaž na riešenie kruhového objazdu. Za ďalší kritický úsek označil primátor Okružnú ulicu. Uviedol, že rokovali s vodárňami, lebo cestu treba najprv odkanalizovať. Dostal prísľub, že v priebehu roka by mala byť kanalizácia hotová a v priebehu budúceho by sa začalo s jej rekonštrukciou. Riešenie podľa primátora potrebovala aj cesta okolo hotela Dukla, aby sa do centra nemuselo vchádzať zložito cez Vajanského ulicu alebo cez parkovisko pod divadlom. Skon štatoval, že pustia časť áut cez ulicu Hurbanistov. Napokon povedal, že riešiť sa chystajú aj križovatku Sídlisko III - Sabinovská - Šidlovec, ktorá bola problémová hlavne cez dopravnú špičku. Pre Jarkovú ulicu a priľahlé ulice centra mesta sa podľa Hagyar iho pripravovalo rýchle riešenie. Podčiarkol, že z nich budú jednosmerky, tým pádom by sa na
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NTQ1MzM3