Kronika mesta Prešov rok 2007
Kronika mesta Prešov 2007 41 myšlienka vytvoriť v Prešove centrum kultúry a vzdelávania. Hagyari na účel "kultúrneho paláca" navrhol budovu Župného domu. Budova sídlila na Slovenskej ulici číslo 40 v starej časti mesta a patrila do majetku radnice . Predseda PSK Chudík tento návrh prijal a prejavil ochotu spoločne s prešovskou radnicou "hľadať podporu na to, aby knižnica bola súčasťou širšieho centra mesta". Obaja sa zhodli na tom, že financovanie tohto zámeru by bolo možné z vlastných zdrojov, s výraznou finančnou podporou z prostriedkov EÚ. V Župnom dome sídlila mestská organizácia Prešov Real, niekoľko politických strán, spoločenských organizácií, predajňa suvenírov a lekáreň. Aby budova mohla slúžiť ako kultúrny palác, potrebovala rozsiahlu rekon štrukciu. Primátor mesta Prešov Pavel Hagyari 9.novembra odvolával. Dvanásť vedúcich pracovníkov Mestského úradu v Prešove prišlo o svoj post. Primátor tak reagoval na zmenu organizačnej štruktúry, ktorá mala začať platiť od 1.januára 2008. Všetci dovtedajší vedúci odborov zároveň dostali poverenie riadiť odbory až do výsledkov výberových konaní, ktorých uzávierka bola 21.novembra. Niektoré posty sa v novej štruktúre neobjavili, pracovníkom malo byť ponúknuté náhradné pracovné miesto. Podľa informácií z radnice mali doterajší vedúci pracovníci dosť času na potvrdenie svojich schopností. Kto z nich obháji svoj doterajší post, mali ukázať konkurzy. V každom prípade išlo o prvé plošné odvolanie v prešovskej mestskej samospráve. Podobné odvolanie urobil predseda Prešovského samosprávneho kraja Peter Chudík po svojom nástupe do funkcie v prvom volebnom období. Vtedy odvolal všetkých riaditeľov inštitúcií v zriaďovateľskej pôsobnosti samosprávneho kraja a poveril ich vedením. Časť z nich si svoj post obhájila. Tot o odvolávanie sa dotklo vedúcich útvarov strategického rozvoja, hlavného architekta, ďalej stavebného a školského úradu, odborov sociálneho, bytového a zdravotníctva, kultúry, hospodárskej prevádzky, mestských organizácií a verejno-prospešných činností, vnútornej správy, podnikateľskej činnosti a životného prostredia, vnútornej správy, výstavby a dopravy ako aj odboru mestského majetku. Posledne menovaný odbor bol jediným z menovaných, ktorý obsadila nová vedúca už počas Hagyriho éry (Vieru Andrejkovú vystr iedala Daniela Štieberová). Plošné odvolávanie sa nedotklo Útvaru hlavného kontrolóra, pretože schvaľovanie hlavného kontrolóra mesta spadalo do kompetencie zastupiteľstva. V novej štruktúre mal figurovať aj samostatný odbor kontrolingu, ktorý však nesúvisel s útvarom hlavného kontrolóra, ktorého právomoci vyplývali zo zákona o obecnom zriadení. Informácia, že primátor Prešova Pavel Hagyari odvolal všetkých vedúcich odborov mestského úradu, sa už mohla doplniť o vyhlásenie o výberových konaní. Uzávierka dv anástich výberových konaní na vedúcich odborov bola 21. novembra . Do 10.decembra už mali byť známe aj mená tých, čo v nich uspeli. Januárom mala totiž vstúpiť do platnosti na prešovskej radnici nová organizačná štruktúra mestského úradu. Podľa poslanca mestského zastupiteľstva Juraja Hurného v Prešove bola vždy slušná politická kultúra. Nerobili sa tu žiadne čistky. Podľa neho bolo toto plošné odvolávanie čistkou. Bol to precedens, lebo keď chceli niekoho odvolať, že bol neschopný a nevedel viesť odbor, tak mali uviesť i dôvody. V podstate išlo o to, aby sa nepohodlní ľudia nahradili novými. Primátor Hagyari sa voči konštatovaniu, že robí čistky, ohradil s argumentom, že to súviselo so zmenou organizačného poriadku. Myslel si, že je korektné, aby všetci tí, ktorí chceli zastávať vedúce posty na prešovskej radnici, prešli riadnym výberovým konaním. Dávam priestor všetkým, aj tým, čo nemajú politické zázemie. Kritik primátora Juraj Hurný toto odvolanie nazýval politickými čistkami, ktoré nemajú obdobu. Tu primá tor povedal, že na úrade pracuje aj Hurného sestra a keby to boli politické čistky, tak by mala ísť ona prvá. Výberové konania na uvoľnené posty vedúcich odborov mal na starosti prednosta mestského úradu Jozef Višňovský. Ten uviedol, že výberové konania sa v zmysle novej organizačnej štruktúry týkali desiatich vedúcich odborov, tiež funkcie vedúceho kancelárie primátora a vedúceho spoločného úradu. Výberové konanie riadila komisia, ktorú menoval primátor. Sám sa skoro na všetkých zúčastnil. Višňovský ohľadne účasti poslancov vo výberovej komisii uviedol, že smernica to neukladá. O odvolaných vedúcich odborov Višňovský uviedol, že s nimi bola podpísaná príloha k pracovnej zmluve, na základe ktorej boli poverení vedením odborov, ktorým šéfovali. Niektoré odbory však 31.decembra zanikli. Týmto ľuďom bolo ponúknuté iné pracovné zaradenie. Na prešovskom mestskom úrade bol prijatý nový poriadok odmeňovania. Podľa neho priemerný plat vedúceho odboru bol 31- tisíc korún, plus štvrťročné odmeny, ktoré však neboli nárokovateľné.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NTQ1MzM3