Kronika mesta Prešov rok 2007

Kronika mesta Prešov 2007 28 Spomínaný zákon okrem základných pravidiel o konaní mestského zastupiteľstva konštatoval, že osobitné pravidlá rokovania zastupiteľstva upravuje rokovací poriadok a tiež štatút mesta. Svoje úlohy pri príprave mestského zastupiteľstva mala aj mestská rada a komisie. Kahanec bol presvedčený, že body programu rokovania februárového zastupiteľstva, okrem bodov týkajúcich sa zriadenia mestskej rady a komisií, boli prerokované v rozpore s platným štatútom mesta, rokovacím poriadkom a boli aj porušením zákona o obecnom zriadení. Rokovacie body zastupiteľstva mali byť prerokované v komisiách. Na základe ich stanovísk sa mala rozhodovať mestská rada a až tak zastupiteľstvo. Kahanec sa pristavil ešte pri bode Rôzne, v ktorom boli prerokované zmeny v spoločnosti Preš ov Real, s.r.o: Podľa neho aj tam bolo porušené ďalšie ustanovenie rokovacieho poriadku, lebo materiál k tomuto bodu bol poslancom rozdaný až v priebehu zastupiteľstva cez prestávku. V zmysle rokovacieho poriadku nebol poslancom doručený pred začatím rokov ania. Napriek tomu ho šestnásti poslanci klubu Smer-SD, HZDS- ĽS, SF a klubu Kresťanskí demokrati a nezávislí zaradili do programu. Zároveň pokračoval, že sa to týkalo aj následného uznesenia zastupiteľstva, ktorým sa schválili zmeny orgánoch spoločnosti Prešov Real, teda zmenil sa konateľ a zakladateľská listina. Napokon Kahanec skonštatoval, že Okresná rada KDH schválila aj stanovisko, že prijatie nominácie na funkciu konateľa s.r.o. Prešov Real členom KDH Martinom Buranovským bolo konaním proti záujmom KDH v Prešove. V prípade spoločnosti Prešov Real, s.r.o. začalo Okresné riaditeľstvo PZ, Úrad justičnej a kriminálnej polície v Prešove trestné stíhanie jeho exkonateľa Jozefa Kislíka, ktorý bol poslancom mestského zastupiteľstva za KDH. Trestné stíhanie sa týkalo trestných činov porušovania povinnosti pri správe cudzieho majetku, ďalej podvodu a tiež prečinu zneužitia právomoci verejného činiteľa. V odôvodnení bolo päť konkrétnych výhrad týkajúcich sa postupov exkonateľa. Na konštatovanie polície o nevýhodn ých zmluvách o prenájme Kislík povedal, že ich podpisoval len v zmysle toho, čo schválilo mesto. O úhrade poistnej škody istému nájomcovi povedal, že došlo k tomu, že Sekčov sa dva razy vylial do areálu Realu, nájomca všetky škody nahlasoval poisťovni osobne, zabezpečoval tiež odstránenie škôd. Na základe toho ho Kislík splnomocnil konať vo veci s poisťovňou. Samozrejme, podľa neho skontrolovali práce, ktoré boli vykonané a následne poisťovňou uznané. Ďalšia výhrada, na základe ktorej začala polícia trestn é stíhanie, sa týkala preplácania faktúr za práce, ktoré v skutočnosti neboli vykonané. Kislík k tomu dodal, že sa to týkalo odhŕňania snehu na dvore spoločnosti. Zmluva bola na prenájom techniky, vrátane pohonných hmôt a servisu. Išlo o sumu 2 -tisíc korún na mesiac, týkalo sa to obdobia december 2006 až marec 2007. Poslednou výhradou boli investície. V rozpore s plánom opráv a investícií schválených zastupiteľstvom sa podpisovali pre spoločnosť dodatočné súhlasy. Bol to vraj problém komunikácie s mestom. J.Kislík tvrdil, že sa dohodol, že plán opráv sa už nebude predkladať na schválenie starému vedeniu mesta. Podobné to bolo s investíciami. Keďže mali v spoločnosti nedostatok ľudí, nestihli niektoré investície v roku 2006 dokončiť. Požiadali primátora Milana Benča, aby bol schválený ich presun z titulu nestihnutia prác. Čiže to nebolo schválenie nových investícií. Kislík bol presvedčený, že trestné stíhanie voči nemu bude zastavené. 13.marca odcestoval prešovský primátor Hagyari do partnerského mesta Mu kačeva v Zakarpatskej oblasti Ukrajiny. Na pracovné stretnutie, na ktorom mali posúdiť možnosti užšej spolupráce, ho pozval primátor Mukačeva Vasil Peťovka. Stretnutie sa uskutočnilo pod záštitou generálneho konzula Ukrajiny Jevhena Perebyjnisa. Na prešovskej radnici sa 19.marca stretol primátor Pavel Hagyarim s predsedom Národnej rady SR Pavlom Paškom a županom Petrom Chudíkom. Témou rokovania bol hospodársky rozvoj regiónu. Primátor vyzdvihol potrebu spolupráce medzi štátnymi a samosprávnymi orgánmi, "bez ohľadu na politické tričko". Jeho slová potvrdil P.Paška slovami, že pri decentralizácii, ktorá prebiehala už niekoľko rokov, to nebolo možné bez spolupráce štátu a samospráv. V poslednom čase sa objavili informácie o príchode väčšieho investora priamo do Prešova. Pavol Hagyari to potvrdil, s tým, že zatiaľ nemôže tieto informácie konkretizovať. Uviedol, že v priebehu dvoch týždňov mal prísť jeden americký investor a dodal, že predseda parlamentu prisľúbil pomoc pri investičných stimuloch. Paška podotkol, že o investoroch by bolo predčasné hovoriť, kým nie sú známe detaily ale zároveň potvrdil, že veci sa dali do pohybu. Vláda mala záujem, aby aj na východ smerovali väčšie investície. Predseda

RkJQdWJsaXNoZXIy NTQ1MzM3