Kronika mesta Prešov rok 2007
Kronika mesta Prešov 2007 101 Prešovského samosprávneho kraja. Spomedzi 780 zamestnancov tvorili šoféri veľkých vozidiel podstatnú časť. Nevedeli si ich udržať najmä v najkomplikovanejšej časti - pod Tatrami. Nepomáhali ani doterajšie opatrenia na lepšiu finančnú motiváciu, najmä cez výkony. Stále zarábali málo v porovnaní s tým, čo ponúkali iní zamestnávatelia. A vodiči v iných regiónoch boli na tom ešte horšie. V DPMP uvažovali o zvýšení počtu žien v prevádzke. Súviselo to aj s nedávnym hromadným prepúšťaní v textilnej fabrike OZKN. Aj s úradom práce hľadali možnosti ako preškoliť ženy, aby si urobili vodičské preukazy na autobusy a trolejbusy. Nové vedenie mesta Preš ov ukončilo sedemročný spor s rodinou Drutarovských. Na začiatku decembra bola na svete už schválená dohoda o majetkovoprávnom vysporiadaní a výsledkom bol fakt, že rodina dosiahla to, čo navrhovala od začiatku. Za zbúraný dom chceli nový a dostali ho. Fa ktom však bolo, že radnica pomohla vyriešiť spor, ktorý sa jej týkal len okrajovo. Investorom stavby bola totiž Slovenská správa ciest a tá mala problém vysporiadania riešiť. Celý proces trval sedem rokov a za ten čas už mohla byť Nábrežná komunikácia dokončená a slúžiť Prešovčanom. S aktuálnym postojom mesta nesúhlasili obaja exprimátori. Milan Benč - poslanec namietal aj na ostatnom zastupiteľstve. Podľa jeho slov vraj mesto nevyužilo všetky možnosti platného stavebného zákona a teda naznačoval možnosť vyvlastnenia. Podľa bývalého primátora Kopčáka to bolo prinajmenšom nekorektné. Všetci si pohodlne osvojili rétoriku vlastníka pozemkov, ktorý sa dlhodobo usiloval verejnosti vsugerovať presvedčenie, že príčinou stagnácie stavby je spor s mestom a od mesta požadoval riešenia, ktoré odporovali zákonom platným v SR. Ako zdôraznil, mesto sa do prípravy výstavby Nábrežnej komunikácie i pri jej rozbehnutí angažovalo. Exprimátor tiež pripomenul, že mesto mohlo zo zákona investovať len do vlastného majetku. Nesmelo investovať do majetku štátu, iného subjektu ani súkromnej osoby. Prvýkrát v histórii Dopravného podniku mesta Prešov sa manažment rozhodol zozbierať podnety od občanov o kvalite poskytovaných služieb. Do ankety sa zapojilo 715 respondentov. Známkovali sp okojnosť a pridali aj niekoľko nápadov. Napríklad aj takých, aby v autobusoch hrala hudba, aby si mohli kúpiť cestovný lístok cez mobil alebo internet, dokonca aj to, aby zaradili na linky MHD fajčiarske autobusy. Riaditeľ DPMP Peter Janus v decembri prezentoval výsledky ankety, ktorá bola podľa jeho slov akýmsi zrkadlom vnímania kvality dopravných služieb. Z prieskumu vyplynulo, že tri štvrtiny cestujúcich bolo spokojných so službami, spoľahlivosťou MHD aj vystupovaním vodičov. Jedna tretina bola nespokojná s cenou cestovného, ale až 40 % respondentov vyslovilo výhrady k vystupovaniu revízorov.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NTQ1MzM3