Kronika mesta Prešov rok 2007

Kronika mesta Prešov 2007 100 Technoinvent, s.r.o., Moldava nad Bodvou, ktorá bola vlastníkom pozemkov a jednej výrobnej haly v areáli, s finančnou spoluúčasťou súhlasila. Potvrdil to prednosta mestského úradu Jozef Višňovský. Poslal mestu návrh zmluvy, ktorou deklaroval, že sa na financov aní komunikácie bude podieľať 5 miliónmi korún. Na októbrovom rokovaní zastupiteľstva bolo argumentom mesta za budovanie cesty v lokalite Škára to, že mesto s firmou Lear podpísalo memorandum, v ktorom sa k tomu zaviazalo. Hoci poslanci KDH a SDKÚ tento zá mer podrobili kritike, hlasovaním prešiel. Poslanec Vasiľ Janko si nevedel predstaviť množstvo kamiónov, ktoré bude musieť denne prejsť Sekčovom. Identické stanovisko vyslovil aj poslanec Jozef Kužma. Dožadoval sa zhodnotenia kvality životného prostredia. Pridala sa aj poslankyňa Andrea Turčanová. Poslankyňa Marta Kollárová (NEKA) argumentovala, že Lear by mal priniesť pracovné príležitosti, aj keď mesto pri výkupe pozemkov prerobí, aj keď pôjde o nárast zo 4,5 milióna na 15 miliónov Sk. Argumenty za výsta vbu pridal aj prednosta Višňovský. Tvrdil, že Memorandum je zaväzujúce. Ak by mesto nesplnilo podmienky, čakal by ho súdny spor. Viacerí poslanci však argumentovali, že memorandum nečítali. Podľa hlavného kontrolóra mesta Milan Tkáčika bolo však tvrdenie o súdnych sporoch zavádzajúce. Memorandum bolo skôr morálnym záväzkom. Zároveň sa opýtal, či má mesto garanciu, že Lear bude ľudí zamestnávať 10 rokov. Malo vynaložiť 50 miliónov Sk a nemalo žiadnu garanciu. Dostavba Nábrežnej komunikácie po rokovaní prešov ského mestského zastupiteľstva 21.novembra dostala zelenú. Poslanci schválili majetkovoprávne vysporiadanie s rodinou Drutarovských. Tým pádom sa uzavrel spor, ktorý riešilo mesto sedem rokov. Poslanci rozhodli, že za dom Ota Drutarovského zaplatia z mests kého rozpočtu tri milióny korún. Dom Drutarovských prechádzal do spoluvlastníctva mesta so Slovenskou správou ciest. Slovenská správa ciest za nehnuteľnosti rovnako mala vyplatiť Drutarovským tri milióny. Súčasťou majetkového vyrovnania bola aj zámena čast i pozemkov a odpredaj mestského pozemku pre výstavbu dvoch rodinných domov Drutarovských v lokalite Pod Kalváriou s výmerou 473 m² za cenu 600 Sk/m² . Exprimátor a poslanec mestského zastupiteľstva Milan Benč (NEKA) toto rozhodnutie zastupiteľstva považoval za nebezpečný precedens. Benč argumentoval, že vyplatiť milióny korún bez znaleckého posudku sa mu nezdá správne. V diskusii odznelo, že v celej záležitosti už neexistuje optimálne riešenie. Poslanec Jozef Kužma (SDKÚ-DS) skonštatoval, že vskutku dôjde k ukrivdeniu tých, ktorí svoje majetky predali na začiatku výstavby. Zdôraznil však, že pre nedostavanie Nábrežnej komunikácie je Ulica 17. novembra neúmerne zaťažená kamiónovou dopravou a preto treba mať odvahu prijať politické rozhodnutie, čo predchádzajú ci primátori nedokázali urobiť. Juraj Hurný (SDKÚ - DS) označil Drutarovského úspech za Pyrrhovo víťazstvo. Dôvodil, že keby bol Drutarovský pristúpil na dohodu na začiatku, mohol dostať tri milióny, čo sa vyrovnalo súčasným šiestim miliónom. Dostal síce dvo jnásobok, ale poskladajú sa mu na nich všetci občania. Napokon sa prihlásil poslanec Ivan Benko (NEKA). Podľa neho nebola pravda, že znalecký posudok neexistuje, lebo podľa odhadu SSC z roku 1999 mal Drutarovského dom hodnotu 5,22 milióna korún. Dopravný podnik mesta Prešov,a.s., robil posledný novembrový týždeň prieskum kvality služieb. K tomuto kroku sa podnik odhodlal na základe pravidiel prijatých Európskym spoločenstvom, ktoré boli definované Chartou cestujúcich a Normou kvality služieb verejnej osobn ej dopravy. Cieľom prieskumu bolo zlepšenie služieb mestskej hromadnej dopravy. Prieskum kvality služieb DPMP trval od 26. novembra do konca novembra. Cestujúca verejnosť sa do prieskumu mohla zapojiť dvoma spôsobmi. Prostredníctvom formulára na webstránke alebo priamo po oslovení anketármi na frekventovaných miestach. Prieskum sa týkal ôsmich oblastí. Spoľahlivosť, rýchlosť, nadväznosť spojov MHD, čistota vozidiel, vystupovanie vodičov a revízorov, cena a dostupnosť informácií. Výsledky prieskumu mali byť východiskom pre zlepšenie služieb kvality cestovania hromadnou dopravou. S problémom nedostatku vodičov zápasil aj Dopravný podnik mesta Prešov. V priebehu deviatich mesiacov roku 2007 odišlo 30 vodičov. Fakticky brali všetkých, čo mali vodičský preukaz s kupiny D. Dopravný podnik mesta Prešov mal 180 vodičov, ale ich počet klesal. Odišli z dôvodov lukratívnejších ponúk. Stavali sa diaľnice, dostávali ponuky od špedičných firiem. Nečudo, boli skúsení a vyjazdení, teda boli dobrými kandidátmi pre nákladnú do pravu. Priemerná mzda vodičov DPMP bola v tom čase 19 800 korún hrubého. Podobný problém mala aj Správa a údržba ciest

RkJQdWJsaXNoZXIy NTQ1MzM3