Kronika mesta Prešov rok 2007
Kronika mesta Prešov 2007 97 cestovať zdarma v MHD pre dôchodcov v Prešove bol jedným z predvolebných tém terajšieho primátora Prešova Pavla Hagyariho. Ten uviedol, že išlo iba o prvý krok. V mestskej hromadnej doprave v Prešove došlo od 1.augusta k ďalším zmenám. Primátor Pavel Hagyari informoval, že cestovať zadarmo budú nielen dôchodcovia nad 65 rokov mimo dopravnej špičky, ale od augusta aj držitelia preukazov Zdravotne ťažko postihnutý a to bez obmedzenia. Dovtedy platili polovičné cestovné. Zároveň dodal, že tento ústretový krok ľuďom, ktorí boli nejako postihnut í a mali problém začleniť sa do bežného života, robila radnica z úcty: Nešlo iba o finančnú pomoc, ale aj vyjadrenie slušnosti. V súvislosti s priamym železničným spojením Prešova s Bratislavou sa na prešovskom mestskom úrade uskutočnilo v auguste ďalšie p racovné rokovanie všetkých zainteresovaných strán. Za mesto Prešov sa zúčastnil primátor a odborní pracovníci radnice. Úrad Prešovského samosprávneho kraja reprezentovali predstavitelia odboru strategického rozvoja. Spoločnosť Reming Consult najskôr zhodno tila výstupy z posledného rokovania, ktoré sa uskutočnilo v marci a s oboma samosprávami hľadala možností ďalšieho postupu výstavby železnice. Prešov bol jediné krajské mesto, ktoré nemalo priame železničné spojenie s Bratislavou. Začiatkom roka preto mest o avizovali záujem o vytvorenie priameho železničného spojenia s hlavným mestom. Na prvom pracovnom rokovaní so zástupcami železníc, Prešovského samosprávneho kraja aj spoločnosťou Reming Consult našli spoločnú reč. Toto stanovisko podporilo aj neskoršie rozhodnutie Železníc SR a vlády. Návrhy variantov riešenia osobnej železničnej dopravy boli predmetom ďalších rokovaní. Najbližšie rokovanie mal zvolať po analýze podnetov Útvar hlavného architekta. Nie všetci obyvatelia Prešova prijali zámer Dopravného podniku mesta Prešov od septembra presmerovať trolejovú linku číslo 5 na konečnú zastávku na Sídlisku III. Vo výsledku to znamenalo, že trolejbus číslo 5 by nezachádzal na Dúbravu. Spomínaný zámer dopravného podniku sa nepáčil ani poslankyni mestského zastu piteľstva Marte Kollárovej (NEKA). Na zastupiteľstve 30.júla v tomto zmysle podala interpeláciu. Pýtala sa riaditeľa DPMP Petra Janusa, či náhradným riešením by nemohli byť minibusy, ktoré by v špičke na Dúbravu zachádzali pre školákov a starších ľudí. Pet er Janus vysvetlil, že tým, že trolejbus číslo 5 nebude zachádzať na Dúbravu, ale pôjde na Sídlisko III, bude obsluhovať Bajkalskú ulicu a teda aj oveľa väčší počet cestujúcich. Zdôraznil, že dopravný podnik sa takto rozhodol na základe vykonaných prieskum ov: Tento trolejbus bol málo využívaný od konečnej zastávky na Dúbrave po prvú zastávku na trase, čo bola odbočka na Šidlovec. Bolo tam dvaja, traja, maximálne piati cestujúci. Na základe tohto zistenia sa rozhodli posilniť časť Sídliska III, kde bola pods tatne väčšia frekvencia cestujúcich. Na Dúbrave však ľudia nezostali bez spojov, lebo obsluha na konečnej na Dúbrave sa riešila "šarišským" spojom 45 a tiež 14, ktorý chodil do Kanaša a do Veľkého Šariša. Toto stanovisko však podľa riaditeľa nebolo nemenné . Ak by sa toto presmerovanie trolejbusu č. 5 na Sídlisko III z hľadiska efektivity ukázalo ako nevhodné, dopravný podnik by hľadal iné možnosti. Minister dopravy Ľubomír Vážny 25.augusta v Prešove zopakoval, že vláda chce naplniť „ambiciózny zámer dobudo vať diaľničné prepojenie do roku 2010". Predstavitelia Prešovského samosprávneho kraja i mesta podporili nadzemný variant riešenia diaľnice v Prešove. Hovorili o štyroch stavbách - diaľnica D1 Prešov západ - Prešov juh, severný obchvat rýchlostnej komunikácie R4, Nábrežná komunikácia a križovatka ZVL - Škultétyho. Výber dodávateľa na posledne menovanú stavbu sa mohol začať v prvom polroku 2008, pričom výstavba nemala trvať dlhšie ako 12 mesiacov. Minister sľúbil vybudovanie kruhového objazdu na „veľkej" kri žovatke v Prešove. Osobitný priestor venovali križovatke Sabinovská - Levočská. Po odsúhlasení podkladov na ministerstve mohla byť podľa ministra na prelome augusta a septembra vypísaná súťaž na dodávateľa a stavba sa mohla začať realizovať v roku 2008. Po dľa predpokladov mal investičný náklad na vybudovanie kruhového objazdu dosiahnuť 80 miliónov korún. Ako upozornil riaditeľ Slovenskej správy ciest Košice Jozef Fabian, bolo treba súčasne upraviť aj ďalšiu križovatku - napojenie Vajanského na Dukliansku ulicu.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NTQ1MzM3