Kronika mesta Prešov rok 2007

Kronika mesta Prešov 2007 96 ochotný dohodu podpísať. Bohužiaľ tam bolo viac žalo bcov, nielen pán Drutarovský. Primátor vysvetlil Drutarovským, že v prípade ak nedôjde k stiahnutiu tohto súdneho sporu vo veľmi krátkej dobe, do konca apríla, tak spustí opäť vyvlastňovací proces. Primátor zdôraznil, že ak k vyvlastňovaniu dôjde, osobne bude dohliadať, aby sa proces vykonal v zákonných lehotách. Na pôde Prešovského samosprávneho kraja sa 13.apríla uskutočnilo rokovanie o diaľničnej a cestnej infraštruktúre. S predstaviteľmi PSK rokoval minister dopravy Ľubomír Vážny a zástupcovia Národnej diaľničnej spoločnosti a Slovenskej správy ciest. Minister po stretnutí pripustil nutnosť zaradiť do zásobníka projektov spolufinancovaných s Európskou úniou aj diaľničný úsek Beharovce - Jánovce, ktorý z neho predtým vypadol. Ďalšou prioritou bola cesta R4, smerom z Prešova na Sabinov a Starú Ľubovňu. Na stretnutí sa hovorilo aj o urýchlení spojenia Košice - Milhosť a o riešení obchvatov Prešova. Minister dopravy v tejto súvislosti ocenil iniciatívu PSK o spolufinancovaní kruhového objazdu na problematick ej "veľkej" križovatke Sabinovská - Levočská v Prešove. Predstava predsedu PSK Petra Chudíka bola taká, že samosprávny kraj i mesto prispejú 20 miliónmi, zvyšok by po prísľube ministra dofinancovala Slovenská správa ciest. „Nesúhlasíme s rušením autobusovej zástavky na Šafárikovej ulici v Prešove," písalo sa v máji v proteste starostov 22 okolitých obcí. Adresovali ho prešovskému mestskému úradu a Úradu PSK. Dôvodom bol fakt, že PSK vydal rozhodnutie o jej zrušení, avšak požiadavku, aby sa zástavka na Šafá rikovej rušila, iniciovalo mesto Prešov. Starostovia boli rozhorčení, lebo na jej zriadenie prispeli obce takmer pol miliónom korún. Mesto investovalo oveľa menej, 126 -tisíc korún. Pri podpísaní zmluvy však zobralo na seba povinnosť, že usporiada pozemky p od stavbou. Dovtedy sa tak nestalo a mesto práve naopak požiadalo PSK o zrušenie zastávky. O tom, kde bude zástavka, však rozhodovalo mesto. Ak boli splnené všetky náležitosti na jej zrušenie, PSK nemohol konať inak. Výsledok bol taký, že ľudia, ktorí doch ádzali z vidieka a cestovali autobusmi prímestskej dopravy smerom na Bardejov a Vranov nad Topľou, museli kráčať hodný kus ďalej - na Dukliansku ulicu. Nespokojní starostovia argumentovali, že Duklianska ulica bola značne frekventovaná a bolo len otázkou č asu, kedy dôjde k nešťastiu. Starostovia dotknutých obcí boli na mestskom úrade na rokovaní. Vyhliadky obyvateľov obcí na obnovenie autobusovej zastávky na Šafárikovej ulici však boli veľmi malé. Pozemok pod ňou totiž kúpil prešovský podnikateľ Peter Jark ovský, ktorý sa špecializoval na výkup verejných pozemkov. Vlastnil aj časť Hlavného cintorína. Jarkovský chcel 2 600 korún za m ². Spojiť sily, aby sa prešovský región posunul dopredu, to bola stratégia, na ktorej sa na rokovaní 23.mája dohodol predseda Prešovského samosprávneho kraja Peter Chudík a primátor Prešova Pavel Hagyari. Stanovili si priority spolupráce s tým, že oboch ich najviac trápila infraštruktúra. Riešili tri problémové úseky ciest - vybudovanie kruhového objazdu ciest Sabinovská-Duklianska- Levočská, kruhového objazdu pri Hypertescu a dostavbu Kuzmányho ulice. Kuzmányho ulica bola spojnicou medzi Rusínskou cestu a Čiernym mostom s vyústením na Nábrežnú komunikáciu a diaľnicu. PSK bol pripravený dať do jej výstavby 20 miliónov korún. Vklad mesta by mal byť 10 miliónov. Financie museli odsúhlasiť zastupiteľstvá. Mali ísť z rozpočtu v roku 2008. Štúdia pre spomínaný kruhový objazd bola hotová. Náklady sa vyšplhali na 130 miliónov korún. Vodiči si vydýchli. Na rušnej križovatke pri ZVL v Preš ove, kde sa stalo mnoho nehôd, 30.júna začali fungovať semafory. Názory na ne sa však rôznili. Kým niektorí vodiči na ne čakali roky a ich spustenie uvítali s radosťou, boli aj takí, ktorým sa takéto riadenie križovatky nepáčilo. K spusteniu semaforov sa r ozbehla diskusia aj na Prešovskom informačnom serveri. Dopravný podnik mesta Prešov pripravil od 1.júla v mestskej hromadnej doprave viaceré zmeny - obmedzenia niektorých spojov, ale aj cestovanie mimo špičky zdarma pre dôchodcov nad 65 rokov. Dovtedy moh li cestovať zdarma počas celého dňa osoby staršie ako 70 rokov, čo platilo aj naďalej. Od 1. júla DPMP rozšíril okruh bezplatne cestujúcich osôb v meste Prešov a obci Ľubotice o občanov nad 65 rokov a to vo vymedzenom čase od 8.00 do 13.00 a od 17.00 do 23.00 v pracovných dňoch, počas víkendov a sviatkov to platilo celodenne. Pasažieri museli nárok na bezplatné cestovanie preukázať prepravnej kontrole platným dokladom - občianskym preukazom alebo cestovným pasom. Prísľub

RkJQdWJsaXNoZXIy NTQ1MzM3