Kronika mesta Prešov rok 2006
79 kompenza čné príspevky na prevádzku auta alebo na prepravu a ich príjem bol nižší ako 1,5-násobok životného minima. Museli však o takýto cestovný lístok požiadať písomne na odbore sociálnom, bytovom a zdravotníctva na prešovskej radnici a doložiť potrebné potvrdenia. Ak vyhoveli kritériám, mohli si v Dopravnom podniku mesta Prešov vyzdvihnúť ročný lístok za korunu. Finančn ú stratu za zľavy nahradilo mesto Prešov DPMP formou dotácie z rozpočtu mesta. Doriešenie investičného zámeru mesta na vybudovanie otočky autobusov na Sídlisku Sekčov v Prešove, konkrétne na Sibírskej ulici, sa na júlovom rokovaní zastupiteľstva dosta lo do patovej situácie. Na to, aby mesto mohlo spomí nanú akciu realizovať, potrebovalo odkúpiť pozemky. Poslanci však z viacerých predložených návrhov týkajúcich sa odkúpenia pozemkov neschválili žiadny. Dokonca neschválili ani návrh na stiahnutie predaja z rokovania. Skrátka, odpredaj skončil neúspechom. Problém bol v cene a vo výmere pozemkov. Do rokovania zastupiteľstva bol predložený totiž návrh na odkúpenie 4 138 m² pozemkov za cenu 1950 korún za m². Pritom v zmysle znaleckého posudku bola cena za m² stanovená na 1 196 korún. Vlastník pozemkov, firma Euroreal Slovensko, s.r. o., Košice dokonca mienil mestu predať pozemky za cenu 2 100 korún za m ². Dôvodili, že na pozemkoch sa nachádza investícia, ktorú zrealizovali za zhruba 5,5 milióna korún. Ak by mesto kupovalo štyritisíc m² za 1 950 korún, stálo by ho to 8 miliónov korún. Ak by ich však kúpilo v zmysle znaleckého posudku, ich cena by bola len 4,9 milióna korún. Poslanci následne hlasovali o pozmeňujúcich návrhoch. Návrh poslanca Kužmu na stiahnutie odkúpenia pozemkov v zastupiteľstve neprešiel. Neprešiel ani návrh poslanca Balúna kúpiť pozemky za 1 950 korún za m ². Napokon neprešiel ani návrh návrhovej komisie kúpiť pozemky v zmysle znaleckého posudku. Mesto Prešov začalo dotovať dopravu ľudí so zdrav otným postihnutím od 1.júla tohto roku. Za dva mesiace o túto kompenzáciu požiadalo len 866 z vyše 5500 Prešovčanov, ktorí sú držiteľmi preukazov ZŤP alebo ZŤP - S. Bolo to oveľa menej ako mesto pri schvaľovaní tejto podpory očakávalo. V roku 2006 sa na kri žovatkách mesta Prešov stalo spolu 97 dopravných nehôd, čo znamenalo nárast o 7 havárií oproti roku 2005. R iaditeľ Okresného dopravného inšpektorátu v Prešove Peter Labanc vypracoval rozbor dopravných nehôd podľa kritérií, či bola zapnutá alebo vypnutá sv etelná signalizácia a teda či sa premávka riadila dopravnými značkami. V roku 2005 sa pri zapnutej signalizácii stalo 52 dopravných nehôd, v roku 2006 ich počet vzrástol na 57. Pri vypnutej signalizácii v roku 2005 bolo 38 nehôd, o rok neskôr 40. „Ako vidi eť, evidujeme nárast počtu v oboch ukazovateľoch. Avšak porovnanie hovorí v prospech počtu dopravných nehôd počas vypnutej signalizácie. Zrejme v tomto prípade nehrá rolu vypnuté alebo zapnuté signalizačné zariadenie, ale hustota premávky. Znamená to, že s ignalizácia je vypnutá zväčša v noci a cez víkendy a teda aj počet nehôd je nižší v uvedenom čase," dodal P. Labanc. Príčinu dopravných nehôd v čase vypnutia svetelného signalizačného zariadenia videl riaditeľ dopravného inšpektorátu v tom, že vodiči časom už zrejme zabudli na systém jazdy križovatkou, keď je riadená dopravnými značkami alebo keď sa prednosť jazdy upravuje pravidlom pravej ru ky, teda jazdy vozidla sprava. To isté platí aj v prípade, keď je riadená križovatk a pokynmi policajta. V snahe zabr ániť tvorbe kolón na Rusínskej ulici sprejazdnili rovnobežnú ulicu Pod Táborom, na konci ktorej zrušili zákaz odbočovania vľavo. Vodiči idúci na Sekčov mohli využívať obe cesty.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NTQ1MzM3