Kronika mesta Prešov rok 2005
64 dĺžke 1300 metrov, sadové úpravy, prekládky najnutnejších sietí. Na území mesta dokončili trasu dlhú 10 kilometrov, pričom s jej výstavbou sa začalo v roku 1996. Zimná údržba v meste začala od 18.novembra a zabezpečovala ju v nonstop prevádzke dispečersko – spravodajská služba. Priaznivé klimatické podmienky dovolili posun úť jej činnosť na neskorší termín o 33 dní ako pôvodne plánovali. Mesto Prešov plánovalo na zimnú údržbu komunikácií vyše 18 mil. Sk. Táto čiastka sa mala zvýšiť oproti minulej zimnej sezóne o 2 mil. Sk. Na území mesta sa počas zimy pluhovalo vyše 12 tis. km ciest, k dispozícii bolo 30 mechanizmov rôzneho druhu, počas zimy sa spotrebovalo cez 400 ton soli a približne 2 600 ton drte. Mesto Prešov na zimnú údržbu využilo aj 80 nezamestnaných prostredníctvom malých obecných prác. Ich povinnosťou bolo čistiť s chodištia nákupných stredísk, podchodov, udržiavať v dobrom stave chodníky na mostoch a lávky. V čase od decembra 2004 do marca 2005 mesto stála zimná údržba ciest a peších komunikácií 16,3 mil. Sk. 17.decembra sa v Prešove uskutočnila rozlúčka s legendárnym autobusom mestskej dopravy – Ikarusom z dôvodu ukončenia činnosti tohto druhu autobusov. Jeho posledné kilometre viedli po trase bývalej linky č.33 zo Sídliska III cez Hlavnú ulicu na Sekčov.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NTQ1MzM3