Kronika mesta Prešov rok 2004
4 - k informatívnej správe o riešení bytových záležitostí občanov mesta za rok 2003 - k informatívnej správe o výberovom konaní na prevádzkovanie detských jaslí - k návrhu na zriadenie školského úradu pre prenesený výkon štátnej správy v meste Prešov, návrhu jeho personálneho obsadenia a na vyhlásenie školských obvodov - k návrhu na zrušenie Materskej školy, Bernolákova 17 v Prešove - k návrhu na delegovanie zás tupcov zriaďovateľa do rád škôl - k voľbe prísediacich Okresného súdu v Prešove - k správe o výsledkoch kontrolnej činnosti, o kontrole plnenia uznesení MsZ a o vybavovaní petícií, sťažností, oznámení a podn etov občanov za II. polrok 2003 - k správe o postupe prípravy priemyselných parkov Grófske a Prešov juh – Lominová - k informatívnej správe o výsledku výberového kona nia na prenájom kúpaliska Delňa - k pracovnému poriadku MsÚ v Prešove - k návrhu lokalít výstavby náhradných bytov na území mesta - k návrhu koncepcie výsadby zelene na území biokoridoru Torysy na Sídlisku III - k návrhu na schválenie ročnej odmeny primá torovi mesta Prešov za rok 2003 - k návrhu na schválenie ročnej odmeny hlavnému kontrolórovi mesta za rok 2003 - k návrhu štruktúry MsP v Prešove - k návrhu na zvolanie XI. riadneho zasadnutia Mestského zastupiteľstva v Prešove Problémom výberu lokalít pre nízkoštandardné byty sa prešovská mestská rada 15. marca na svojom zasadnutí zaoberala druhý raz. Ani tentoraz však o tejto citlivej téme nerozhodla, respektíve rozhodla len čiastočne. Mesto chce lo postaviť nízkoštandardné byty, takzvané prístrešky, kam by mohli byť deložovaní neplatiči z mestských bytov na základe súdneho rozhodnutia. Obyvatelia lokalít, do ktorých mali byť neplatiči umiestnení, s tým nesúhlasili. Obávali sa hlavne o bezpečnosť a majetok. Nepísaný úzus riešenia problému neplatičstva v Prešove bol taký, že každá mestská časť mala riešiť "svojich" neplatičov. To znamenalo, že lokalít na prístrešky teoreticky malo byť šesť. Po zasadnutí rady bolo jasné len to, že zatiaľ bola vybraná iba jedna lokalita. A to Stará tehelňa, ktorá bola vybudovaná práve na tento účel a už v projektovej dokumentácii sa rátalo s jej rozšírením. Zvyšné lokality akceptované neboli. Prešovská mestská rad a sa zaoberala aj možnosťou prenájmu letného prírodného k úpaliska Delňa. Nový nájomník mal dostať Delňu do prenájmu na 49 roko v za cenu 640- tisíc korún ročne s možnosťou každoročnej valorizácie stanovenej podľa miery inflácie. Mestská samospráva tiež hodl ala prenajať letné kúpalisko na Sídlisku III. O prenájom sa uchádzala prešovská firma Gasto. Zastupiteľstvo však nájom pre spoločnosť Gasto neodsúhlasilo, radní odporučili záujemcovi rokovať o prenájme priamo s ním. Ten však požiadavku na získanie nájmu st iahol. Bazény na "Trojke" preto ostali aj na rok 2004 pod Mestskou správou služieb, pričom radnica zvažovala aj vypísanie novej verejnej súťaže. Podľa zákona o obecnom zriadení a zákona o rozpočtových pravidlách mohlo mestské zastupiteľstvo zriadiť účelový fond na podporu štátom uznávaných cirkví a náboženských spoločností. S návrhom vytvoriť takýto fond prišiel v Prešove poslanec Dušan Hruška (KDH). Materiál sa stretol v mestskej rade s pripomienkami. Diskusia bola dlhá. Nakoniec sa poslanci dohodli stiahn uť bod z rokovania. Štátom uznaných cirkví a náboženských spoločností pracovalo na území mesta Prešov pätnásť. Hlavný kontrolór mesta Prešov Milan Tkáčik predložil mestskej rade správu o výsledkoch kontroly v PKO. Kontrola v Parku kultúry a oddychu, mestskej príspevkovej organizácii, sa týkala hospodárenia za obdobie rokov 1999 - 2002 a mesiace január až september 2003. V správe sa doslova uvádzalo, že pri organizovaní muzikálov Dracula a Krysař boli "podozrivé a netransparentné finančné operácie, ktoré zakladali podozrenie z trestnej činnosti". Z tohto dôvodu dal hlavný kontrolór podnet na prokuratúru. Vyšetrovateľ začal trestné stíhanie voči vtedajšiemu štatutárovi PKO Martinovi V. Prípadom sa zaoberal Úrad justičnej a kriminálnej polície Okresného riadite ľstva Policajného zboru SR v Prešove. Hlavný kontrolór ďalej v správe o kontrole v PKO tvrdil, že organizácia vo všeobecnosti neuplatňovala zákon o verejnom obstarávaní, zákon o finančnej kontrole, ďalej v jednotlivých prípadoch zaznamenal neefektívne vynakladanie finančných prostriedkov, ich neoprávnené vydávanie, nedokladovanie plnenia zmluvných vzťahov a ďalšie záležitosti. Dokopy mala správa 19 bodov, v ktorých M. Tkáčik konštatoval porušenie predpisov zo strany Parku kultúry a oddychu.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NTQ1MzM3